AUTO BILD България / SQ5 атакува с турбобензинов V6 и 354 „коня“

SQ5 атакува с турбобензинов V6 и 354 „коня“


5
юни
2017

Втората генерация на Audi SQ5 за първи път ще дебютира с турбобензинов V6. При спортната версия под капака има 354 к.с. Въпреки новия двигател и нов микс от материали за каросерията SUV-ът ще бъде само с 35 кг по-лек. С дължина 4,67 м, широчина 1,89 м и височина 1,64 м SQ5 е „пораснало“ съвсем леко. Отвън прави впечатление преди всичко радиаторната решетка с отвесни ламели и ярко изразени сиви декоративни елементи, които отличават колата спрямо „цивилната“ версия. Към тях са добавени специални въздухозаборници и дифузьор с решетка тип „пчелна пита“. Детайли като лайстната на вратите в цвета на каросерията ще направят впечатление само на експертите. Ауспуховата система с две крайни тръби в задната броня също не бива да бъде забравена. За декорация върху дифузьора има алуминиева лайстна, по капаците на огледалата се натъкваме на алуминий. За разлика от стандартното Q5, LED-светлините са серийни при Q5 – разбира се, с динамични („пробягващи“) мигачи. Стартът на продажбите ще бъде даден през септември 2017.

Audi подчертава спортните амбиции на SQ5 и в интериора. Посредством осветени лайстни на вратите се влиза във високия кокпит – а спортните S седалки с кожа напа не само изглеждат добре, но и са много комфортни за дълги магистрални преходи, а при шофиране по пътища с много завои осигуряват добра странична опора. По-скоро фини са малките S-лога по волана и селектора на скоростната кутия. Опционалните декоративни лайстни с „карбонова“ визия изглеждат атрактивно – серийно тези елементи са от алуминий.

По отношение на пътното поведение SQ5 е по-скоро джентълмен, отколкото брутален тип. В комфортен режим Audi-то е съвсем сдържано. Ясно – човек постоянно чува звука на „шестака“, но в никакъв случай двигателят не се натрапва акустично. Точно това са искали клиентите на Audi. Има достатъчно мощност – но тя се разгръща съвсем фино. За комфорта съществена роля играят опционалното въздушно окачване и динамичното кормилно управление, което се адаптира към скоростта. А това означава – „леко“ в града, „стегнато“ на магистралата. Тестовият автомобил има дори спортен диференциал отзад за оптимална атака на завоите. От Audi са избрали автоматична трансмисия с хидротрансформатор, а не скоростна кутия с два съединителя.

Който очаква, че при кикдаун колата ще се изстреля напред като совалка в орбита, ще остане разочарован. Дори и в режим Dynamic трансмисията ще „свали“ две предавки – а това изисква време. Затова нашият съвет е: ако искате да изпреварите много бързо, по-добре използвайте „перата“ на волана. Защото двигателят има мощност, а турбодупката се усеща единствено при потегляне – и то едва доловимо. При SQ5 „акцентът“ от мощността отива назад. Разбира се, SUV-ът разполага с quattro-задвижване, но и не скрива спортните си амбиции – до 80% от мощността може да отиде към задната ос. Освен това SQ5 стандартно е с 30 мм по-нисък. Това Audi не може да „скрие“ единствено теглото си – почти 1,9 тона. Звукът на 6-цилиндровия турбоагрегат не е толкова очарователен, колкото при предходния модел, но за сметка на това е автентичен. За разлика от стария дизелов SQ5, новият не използва звуков генератор, който изкуствено да създава приятна акустика.

Срещу доплащане SQ5 ще разчита на пълна свързаност. В топверсията на инфотеймънт системата – MMI Navigation plus, ще разполагате с вградена SIM-карта и интернет план за достъп (в зависимост от държавата) – така нямате проблем да сърфирате с LTE-скорост и да ползвате WLAN-хотспот. Освен това Audi-то предлага Car2X-услуги, например помощ при ПТП или повреда. Специално приложение може да замени ключа при качване и слизане от автомобила и показва статуса и паркинг позицията на колата. Допълнително от Инголщат предлагат индукционно зареждане и връзка посредством Apple Car Play и Android Auto.

Серийното регулируемо окачване, двигателят, кормилното управление и трансмисията се контролират посредством четири различни режима. Опционално има въздушно окачване, с което се настройва височината на колата, както и динамично кормилно управление, което се адаптира към скоростта и ъгъла на завъртане на волана. 20-цоловите алуминиеви джанти са стандартни, 21-цолови могат да бъдат получени срещу доплащане. Както и при Q5, имате избор между най-различни асистиращи системи за сигурност. В списъка с екстри откриваме както седалки от кожа напа с масажна функция, така и спортни, облечени в кожа и алкантара, както и възможност за надлъжно регулиране на разделената на три задна седалка.

За задвижването се грижи 3-литров V6 с турбо, който генерира 354 к.с. и генерира 500 Нм в диапазона от 1370 до 4500 об/мин. За 5,4 сек 2-тонният колос ускорява от 0 до 100 км/ч – а скоростта е ограничена електронно до 250 км/ч. Всичко това звучи прекрасно – но в лигата на спортните SUV-ове SQ5 би било победено от Porsche Macan GTS, BMW X4 M40i или Mercedes-AMG GLC 43 – поне що се отнася до мощността и ускорението. Те имат повече „коне“ и спринтират до 100 за под 5 сек. По данни на Audi средният разход на SQ5 е 8,3 л.

Технически данни на Audi SQ5

Audi SQ5 3.0 TFSI quattro • Двигател: V6-бензинов • Работен обем: 2995 cм³ • Макс.мощност: 260 кВт (354 к.с.) • Макс. въртящ момент: 500 Нм при 1370-4500 об/мин • Ускорение 0-100 км/ч за 5,4 сек • Разход: 8,3 л/100 км • Цена: от 130 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >