Smart fortwo Cabrio: повелителят на ветровете

2801
2016

Новият Smart fortwo Cabrio е станал значително по-зрял. При свален покрив той се превръща в закачлив модел за шофиране с вътър в косите

Давид побеждава Голиат и Smart fortwo Cabrio e по-бърз от S-клас Cabrio – поне в парадните дисциплини на шофирането без покрив. Докато луксозният лайнер се нуждае от цели 17 секунди за свалянето на гюрука си, Smart се оправя за 12 – и то при скорост до 155 км/ч, докато S-клас „разкрива душата си“ най-много с темпо 50 км/ч. Със Smart ще успеете по-бързо да се докоснете до слънчевите лъчи – при първия ни тест ние изпробвахме не само това, но и други ценни качества на „мъника“.

Удоволствие без покрив: когато гюрукът е свален, небето е с една идея по-близо.

Удоволствие без покрив: когато гюрукът е свален, небето е с една идея по-близо.

Вероятно опитните „кабриолетаджии“ ще мрънкат, че с натискане на бутон шумът от сгъването на мекия таван е силен, както и че отзад се образува нещо като купчина плат, която пречи на видимостта назад или че малките странични стъкла не падат. Има и друг недостатък – гредите на покрива могат да се демонтират само ръчно и после трябва да се поставят в багажника. Въпреки всичко това fortwo Cabrio гарантира огромно удоволствие при шофирането под открито небе – защото сякаш изпраща слънчевите лъчи директно в сърцето. Удоволствието от карането е още по-голямо и поради друга причина – плавното превключване на предавките, което не се удаваше на предшественика. Серийната трансмисия с два съединителя работи нежно и бързо. На турбомотора с 90 к.с. обаче му трябва кратко замисляне, преди да разгърне същинския си потенциал. В спортен режим почти няма да усетите забавянето.

При шофиране извън града с малко по-висока скорост ще ви направи впечатление раздрусването на каросерията. В действителност трополенето на предишния модел е изчезнало, заради късото междуосие и спортната настройка на окачването телата на пасажерите биват раздрусвани. Но като цяло моделът се държи по-зряло и по-уверено, като не сваля усмивката от лицето си. С 90 турбо конски сили автомобилът се придвижва пъргаво и няма страх от изпреварвания. До 120 км/ч „турбината“ тегли стабилно, но след това на 3-цилиндровия агрегат му свършва въздухът. Като алтернатива кабриото се предлага и със 71 к.с., а дизеловата модификация е останала в миналото. Някогашната базова версия Coupe с 61 к.с. също е отишла в миналото – все пак кабриото тежи с 60 кг повече, тъй като за нужната устойчивост на усукване е било необходимо каросерията да получи Х-образен усилващ елемент в пода, както и по-здрави А-колони. А червеният, бял или черен текстилен покрив тежи повече от конвенционалния.

Естествено, по отношение на шумоизолацията гюрукът не е толкова добър, колкото традиционният ламаринен таван. Ще отчетете някои шумове от вятъра, които обаче няма да направят особено голямо впечатление на „кабриолетаджиите“. Когато колата е „полуотворена“ – т.е. без таван, но с греди над стъклата, тя е много проветрива, без вятърът да се „натрапва“. По-голямо е приключението при напълно отворено купе – тогава вее от всички страни и най-добре да поставите ветробрана (опция), който се слага с едно движение на ръката и осигурява относително спокойствие в кокпита. Отпред малка перка в горната част на рамката на покрива предотвратява завихрянията, които биха могли да попречат на разговорите в кокпита.

Надценката за кабриолета е в размер на 6800 лв. Базовата версия със 71 к.с. струва 31 200 лева – но ние ви препоръчваме по-динамичната с 90 „коня“ (от 33 000 лв.).

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин