SL или Mercedes 600: Benz с раздвоение на личността


18
февр.
2021

Дори най-големите фенове на Benz-ове трябва да разгледат много внимателно този Mercedes Grand SL 600 Silver Arrow, за да разберат замисъла на проекта. Роудстърът е направен в знак на почит към държавническата лимузина Mercedes 600 (W 100) – на каквато се е возил и Тодор Живков, но под каросерията с ретро визия всъщност се крие Mercedes SL 600 от серията R 129. Дали това не е SL с раздвоение на личността? Автомобилът е абсолютен уникат и ще ви трябва време, за да свикнете с визията му.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА MERCEDES SL 600

Дори базата на проекта е магнит за колекционерите. Mercedes пусна SL 600 Silver Arrow като специален модел в края на производството на серията R 129. Версията беше предлагана само в САЩ от април 2001 г. и от нея бяха произведени едва 100 бройки. От SL 500 Silver Arrow с V8 бяха направени значително повече екземпляри – 1450.

Оригинал и тунинг рамо до рамо: не е за вярване, че Grand SL 600 е базиран на R 129.

Базата е Mercedes SL 600 Silver Arrow

На базата на редкия SL 600 специалистите от американската компания „Classic Car Restoration, LLC“ изработват ръчно абсолютно уникален автомобил. Цялата каросерия е преработена, така че да наподобява максимално тази на легендарния Mercedes 600 (W 100) от 1963 г. В резултат на това оригиналният SL трудно може да бъде идентифициран. Радиаторната решетка, хромираната броня и фаровете от 600 са адаптирани по невероятен начин към предната част на R 129. Капакът на преработения модел вече се отваря отпред. Естествено, наложило се е калниците също да бъдат преработени. В допълнение, вратите и задните странични панели са получили двете характерни контурни линии на 600.

Mercedes SL R 129 все още може да бъде разпознат

Нищо отзад не напомня на R 129. Тесни светлини, хромирана броня, голяма звезда на Mercedes и две тънки хромирани изпускателни тръби имитират 600. Да, всичко това е въпрос на вкус, но не може да се отрече, че тунингът е направен с голямо внимание към детайлите. Това се вижда по малки елементи като хромираните вежди на калниците и дръжките на вратите, които са досущ като при оригинала. Но ако погледнете отблизо, все още можете да разпознаете базата в лицето SL: късото междуосие, A-колоната, страничните огледала, 18-цоловите джанти и разбира се мекият покрив (дори оригиналният хардтоп продължава да пасва) издават R 129.

Нищо в задната част не напомня на SL. Оригиналният хардтоп пасва идеално след модификациите.

V12 от Mercedes SL 600 под ретро капака

Докато произвежданият в периода между 1963 и 1981 г. Mercedes 600 се предлагаше само с 6,3-литров V8 (M 100) с 250 к.с., под ламарините на униката се крие серийната техника на SL 600. 6-литровият V12 (M 120 E 60) генерира 394 к.с. и максимален въртящ момент 570 Нм предава мощността си към задните колела с помощта петстепенна автоматична трансмисия. Това е достатъчно, за да може роудстърът да ускори до 100 км/ч за 6,1 секунди. Максималната скорост е „само“ 250 км / ч – единствено редките топизпълнения SL 70 AMG и SL 73 AMG бяха по-бързи за времето си.

394 к.с., максимален въртящ момент 570 Нм: 6-литровият атмосферен V12 остава без промени.

ИЗВОД

Криза на идентичността или не: в Grand SL 600 Silver Arrow са вложени много труд и внимание към детайла. Крайният резултат… е въпрос на вкус.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин