AUTO BILD България / Skoda Vision E: електрическото SUV-купе

Skoda Vision E: електрическото SUV-купе

Skoda планира своето бъдеще под високо напрежение. Началото ще бъде поставено със SUV-купето Vision с мощност 300 к.с. и автономен пробег 500 км


18
апр.
2017

Skoda активно работи по своя първи електромобил – а концептуалният Vision E дава конкретна представа за серийната машина. Tя ще се радва на високи технологии не само по отношение на задвижването, но и в интериора. Чехите са разработили нещо, което съвсем не е типично за тях. Все пак, когато си представятe Skoda, не се сещате за дълго 4,70 м SUV-купе на ток с цена минимум 100 000 лева, нали?

500 км пробег и ниво 3 на автономно управление

Високият „чех“ с пет врати изминава изцяло на ток до 500 км и достига ниво 3 по отношение на автономното управление. Това означава, че в задръствания или по магистралата колата ще може да се движи самостоятелно, да поддържа лентата и да избягва препятствия, да изпреварва самостоятелно и да си търси паркоместа, в които да влиза и от които да излиза сама. Размерите съответстват на тези при Skoda Kodiaq – и това не е случайно: вероятно Vision Е разкрива много от бъдещия от Kodiaq Coupe. С дължина 4,65 м, широчина 1,92 м и височина 1,55 м шоуавтомобилът е с 5 см по-къс и с 4 см по-широк от SUV-а. Единствено по отношение на височината купето се отличава от Kodiaq: Vision E е с 10 см по-скосен. Дизайнът следва зададената от главния стил Йозеф Кабан линия.

Интериор, далеч от серийното производство

Без визия към масовото производство е оформено вътрешното пространство. Надали в серийната версия ще видим цели три (!) дисплея на таблото, по-голям шанс за това имат фините метални въртящи се контролери на волана и изнесените лостчета за отваряне на вратите. В Skoda Vision E пасажерите могат да се настанят удобно на четирите въртящи се седалки. Естествено, те са разположени високо – за по-добър обзор. При затваряне на срещуположно отварящите се врати седалките се връщат автоматично в изходна позиция. В облегалките Skoda монтира дисплеи – които всеки пътник може да настройва индивидуално и да свърза със смартфона си. За целта чехите монтират т.нар. Phoneboxes във вратите, посредством които могат да бъдат зареждани индуктивно мобилни телефони. С използването на много стъкло и отпадането на централната конзола Skoda обещава комфортен и светъл интериор.

Два електродвигателя осигуряват 225 кВт

За задвижването на Skoda Vision E се грижат два електромотора, които генерират системна мощност 225 кВт (306 к.с.). С литиево-йонни батерии и рекуперация на енергията SUV-ът изминава до 500 км изцяло на ток – а максималната скорост е 180 км/ч. Както повечето електромобили с последно време, и прототипът на Skoda е 4х4. В зависимост от конкретната ситуация мощността се разпределя гъвкаво между предната и задната ос. Това трябва да направи колата по-стабилна, по-сигурна и по-приятна за каране.

Старт на продажбите през 2020 г.

Първият хибрид на Skoda ще дебютира още през 2019 г. – тогава ще дебютира Superb Plug-in. За премиерата на първия „чист“ електромобил ще трябва да почакаме до 2020 г. Чехите все още не oповестяват дали той ще бъде SUV-купе, както прототипът ни кара да мислим. Те обаче разкриват, че до 2025 г. ще имат пет електрически модела в гамата си.

Още по темата

Card image cap
Ще върне ли BMW CSL?

7
мар.
2016

BMW M2 вече е на пазара. Сега се появиха слухове и за още по-мощна версия CSL като сериозен конкурент на Porsche Cayman GT4!

Card image cap
Update за Subaru Levorg

9
юли
2016

Малки промени за комбито на Subaru

Card image cap
Автономният Bolt

24
май
2016

Chevrolet тества Bolt, който се движи без шофьор

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: