Skoda Superb на старо: XXL Passat

Автомобилно Kingsize меню на промоция - това предлага първото поколение на Skoda Superb. Който всъщност е удължен Passat


17
юни
2017

Skoda и голям луксозен автомобил? Естествено! От 1934 до 1949 година чехите произвеждаха луксозната лимузина Superb, която се предлаrаше дори с 8 – цилиндров двиrател – при това редови.

Достатъчно за танцуване: мястото пред задната седалка. Но мястото над главите можеше да е повече

Представеният през 2001 година наследник със същото име е доста по – скромен, новият Superb вече не е автомобил от висок клас – въпреки че е много подходящ за шофьорска лимузина заради разточителния простор на задната седалка. Моделът по-скоро запълни нишата, останала празна след спирането на Ford Scorpio и Opel Senator – голяма лимузина на цената на модел от среден клас. Но в началото Skoda допусна същата грешка като Ford и Opel – не предлагаше „дългуча “ като комби. Може би поради това до спирането на производството през 2008 година в Германия бяха продадени само 26 000 Superb. За сравнение: за същия период бяха реализирани 315 000 Octavia. Автомобил, който и тогава почти никой не искаше – защо да го купуваме на старо? Много просто: защото старият Superb е изключително изгоден. С малко повече късмет може да откриете перфектно поддържани лимузини за само 10 000 лева.

Няма как да не забележите роднинските връзки с Passat. С напредване на възрастта Skoda страда от падащ Softlack от превключватели и дръжки

И най-важният аргумент в полза на Superb – това е много приличен автомобил с техниката на VW Passat. Superb е дълъг внушителните 4,80 метра, Е-класата на Mercedes (W 211) е само 5 сантиметра по-дълга. На задната седалка на чешката шефска лимузина дори е по-просторно, отколкато в S-класа. Тоест Superb е Веnz-ът на Изтока? Не. Истината е: от Skoda са удължили с 10 сантиметра VW Passat от серията 3B/3BG (1996- 2005), или по-точно – в Skoda са ползвали удължената платформа на „китайския Passat“ и леко са я модифицирали.

Удобни: предните седалки с лумбални (серийно)

Удълженото междуосие облагодетелства най-вече пътниците на задната седалка. Въпреки това Superb е добър семеен автомобил, особено с икономичните и мощни четирицилиндрови TDI. Но имайте предвид: само 2.0 TDI със 140 к.с. (от около 12 000 лева) се предлагаше серийно с филтър за твърди частици. Но 1,9-литровите ТDI-модели (101 до 130 к .с.) могат да бъдат оборудвани допълнително с такъв филтър. Ами изисканите бензинови мотори? Базовият 2.0 със 115 к.с. е безпроблемен и издръжлив, но е слаб, с нисък въртящ момент. По-пъргавият 1.8 Т със 150 к.с. изнервя с чести проблеми с турбокомпресорите, а 2,8-литровият V6 (193 к.с. ) харчи около 12 литра А98Н на 100 километра. Тоест най-препоръчителни са четирицилиндровите дизели, които се задоволяват с около 6 литра – въпреки че задвижват толкова голям автомобил.

Още по темата

Card image cap
Volvo XC90 V8: Великолепно неразумно… и без загуба на стойност!

17
февр.
2017

С единствения V8 в историята на марката първият SUV Volvo XC90 най-сетне се превърна в класик

Card image cap
10-те най-важни въпроса за AdBlue

29
ян.
2016

В разгара на дизеловия скандал около VW се заговори все по-често за технологията AdBlue за пречистване на отработените газове с карбамид. Повече за нея четете тук

Card image cap
Употребявани автомобили: лукс за 5000 лева

13
юли
2017

Внимавайте с употребяваните автомобили от луксозния клас: когато дойде време за първите ремонти, радостта ви може да свърши. AUTO BILD ще ви представи три модела с изгодни цени.

Card image cap

В последния брой:

Архив >