ЛЯТНАТА ОТПУСКА означава и стрес въпреки почивката: какво ще можем да вземем с нас, какво трябва да остане у дома? Просто не е за вярване как преди сме успявали да пътуваме петима в „костенурката“, казват родителите и си мечтаят за микробус още при раждането на второто дете. В същото време семейното спокойствие може да бъде по-комфортно, по-разумно и най-вече по-евтино: с Škoda Superb.
Третото издание на представения през 2001 година чешки Passat може да натовари 625-1760 литра багаж дори и като седан – повече от голяма част от комбитата. Освен това предлага място за краката отзад като в дълга лимузина. Затова и няма нищо чудно, че този Fullsize автомобил от среден клас е толкова търсен. В Германия обаче преобладават комбитата от модела. А три години след въвеждането на пазара е добре да направим една междинна равносметка. В момента в редакцията на AUTO BILD скоро ще приключи продължителният тест от 100 000 километра на един зелен Superb III 1.4 TSI. Има ли ефект от използването на едросерийната техника на концерна VW, или на финала все пак ще проличи желанието за строги икономии? Škoda трябва винаги да е позиционирана под VW, това е стратегията на концерна. А това означава, че по политически причини Superb никога не трябва да прави толкова висококачествено впечатление, да е така тих или вратите му да щракват в ключалките толкова стабилно като при Passat. Поради това е почти нахално колко близко до границата са се движели инженерите.
Във всекидневието разликите могат да бъдат доловени само от професионалисти, но преимуществото по отношение на предлагането на място и на цената може да усети всеки. Единодушие обаче има по отношение на малкото познати до днес слабости, които Superb споделя със своя технически брат от Волфсбург. И тук нежното потегляне е невъзможно при комбинацията между система Старт/Стоп и DSG. Асистентът за дългите светлини често превключва на къси прекалено късно, шумовете от движението и от вятъра понижават иначе високия комфорт при дълги пътувания. А Superb сякаш е създаден за тях. С един от икономичните TDI, които отговарят на нормата за вредни емисии Eвро 6, в комбинация с резервоара с вместимост от 66 литра можете да изминете над 1000 километра без зареждане. Направо се подготвяйте за следващото пътуване до Италия. Със Superb то ще е гарантирано по-бързо и приятно отколкото навремето с „костенурката“.
Продължете на следващата страница, за да се запознаете с проблемните зони на модела