Škoda Scala – по-добра от Golf?

3007
2019

ДОСТА СТРАННО: Scala е името на най-известната опера (сграда) в света и национална светиня за италианците. На Fiat обаче никога досега не им е минавало през ума да кръстят автомобил на операта. Затова пък е хрумнало на чехите, които също са музикална сила – с Дворжак и Сметана.

Кокпитът е подреден и модерен, дигиталните уреди се доплащат. Свободно разположен монитор на навигационната система с диагонал от максимум 9,2 инча

Scala е името на наследника на Rapid Spaceback. Rapid? Моделът като че ли винаги бе в сянката на Fabia и Octavia. Сега от тази ниша Scala иска да постигне успех с нов дизайн, нови размери и нова техника. За разлика от предшественика си сега автомобилът е базиран на модулната платформа за модели с напречно разположен двигател на концерна VW. В този случай става дума за MQB A0, използвана също и от Audi A1, Seat Ibiza и VW Polo. Всичките са с дължина от около 4 метра. С дължината си от 4,36 метра Scala има по-големи амбиции – това са десет сантиметра повече в сравнение с Golf. С наточената си предница, късите надвеси на каросерията и тесните фарове моделът изглежда по-добре от досегашния Rapid Spaceback. Най-открояващият се елемент е смъкнатото надолу задно стъкло. Всичко е много впечатляващо.

Огромен багажник: вместимостта е между 467 и 1410 л, задните облегалки се сгъват поотделно

Това важи и за новото обзавеждане на вътрешното пространство. Типично за Škoda без украса, изчистено и модерно, различно от това на предшественика. Срещу доплащане Scala може да бъде оборудвана с 10,25-инчовия виртуален кокпит (900 лв.), като свободно разположеният монитор е с диагонал от максимум 9,2 инча, а автомобилът е изцяло свързан с интегрирана SIM карта. Всъщност той е първият модел в концерна с такива екстри.
И предлага невероятно много място най-вече отзад. Разбира се, че ще трябва да я измерим точно, но тази Škoda има претенциите да е най-добрата в това отношение в компактния клас. Прибавяме и багажник с вместимост от 467 до 1410 литра – за сравнение VW Golf побира между 380 и 1270 литра.

Гамата на моторизациите включва пет двигателя: три бензинови, 1,6-литров дизелов със 115 к.с. и 1-литров G-Tec на метан с 90 к.с. 1-литровият 3-цилиндров TSI се предлага с 95 и 115 к.с. Топмодел е 1,5-литровият TSI със 150 к.с. – именно него тествахме. 150 конски сили са солидно предложение в този клас, а тежащата 1,3 тона Scala се движи доста бързо. 4-цилиндровият агрегат ускорява мощно и се развърта доста добре. Звучи малко ръмжащо и при развъртане даже дрезгаво. Но не и шумно и изнервящо – Scala е значително по-добре шумоизолирана в сравнение с предшественика си. Мощният TSI мотор винаги е в комбинация със 7-степенната DSG. Тя обича да придърпва при потегляне, но по време на движение превключва бързо.

Удобна задница с щедро място

Досега винаги сме обвинявали Rapid в нервно пътно поведение. При Scala няма и помен от това – моделът се управлява леко и напълно спокойно. За хора, които обичат малко повече вълнуващи моменти, препоръчваме спортното окачване с възможност за избор на режими на движение, което се доплаща. Така ще можете да настройвате двигателя, амортисьорите, управлението и трансмисията между спортен и нормален режим. В спортен режим Scala вози по-стегнато, малко лекото за нашите предпочитания управление реагира по-стегнато. Тестовата Škoda бе оборудвана със 17-цолови джанти и преминаваше по-енергично през напречни фуги и дупки.

Шикозна задница със смъкнато надолу стъкло. Нов е широкият надпис Škoda вместо емблемата на Škoda

Цените на Scala стартират от 28 580 лв. за 1-литровия TSI с 95 PS – той обаче ще се появи чак през лятото. Тестваният от нас 1,5-литров агрегат със 150 к.с. и автоматични скорости DSG започва от 37 980 лв. За Golf 1.5 TSI DSG от VW искат 41 808 лв. Само за сравнение.

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем 1498 см3 • Мощност 110 кВт (150 к.с.) при 5000 об/мин • Макс. въртящ момент 250 Нм при 1500 об/мин Задвижване предно/7-степ. DSG • Д/Ш/В 4362/1793/1471 мм • Тегло (празен) 1265 кг • Багажник 467–1410 л • 0–100 км/ч 8,2 сек • Макс. скорост 219 км/ч Разход 4,9 л А95Н • Емисии CO2 112 г/км • Цена от 37 980 левa

ИЗВОД

При Škoda нещата просто вървят – новата Scala го показва за пореден път. Изглежда добре, върви прилично и предлага много място. С тези качества може да стане алтернатива на Golf & компания.

Още по темата


Notice: Undefined index: usedTag in /home/autoupsw/public_html/wp-content/themes/autobild/sidebar.php on line 3
Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/autoupsw/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427