Тест » Skoda Scala: непризнатата величина

Skoda Scala: непризнатата величина

2211
2022

SUV и всички видове кросоувъри отдавна са засенчили на пазара останалите модели с класически дизайн. При това последните нерядко са доста добри – например Škoda Scala. Малкият компактен седан е базиран на Polo и е позициониран под Golf. Ако хвърлим бърз поглед на вътрешните добродетели, веднага ще ни стане ясно: той е огромен! Винаги сме се чудили как отговорните за разработките на Škoda успяват да направят такова голямо пространство от предварително зададените съставки на хората от VW. На задната седалка на Scala ще седите удобно като във високия клас, а багажникът е напълно пригоден за семейства – вместимостта му е от 467 до 1410 литра.

Типичният кокпит на Škoda с превъзходна ергономичност и прилична изработка. Хубаво, че е така

Освен това в днешно време един такъв класически компактен модел е значително по-коректен в политическо отношение от някой SUV с висока позиция на седене. Scala е в много добра форма. Класическата каросерия означава нисък център на тежестта и дава възможност за балансирана настройка на окачването с достатъчно резерви по отношение на комфорта и достатъчни спортни заложби. 1-литровият TSI мотор с 95 к.с. – същият като във VW Taigo – е фин, макар и не чак толкова пъргав. Напълно е достатъчен обаче за спокойно придвижване в трафика, разбира се, не и за постоянно пребиваване в най-лявата лента на магистралата. Но в интерес на истината за под 40 000 лева можете да се сдобиете и с по-мощния 1.5 TSI със 150 к.с. Да, Škoda отново предлага невероятно много автомобил за малко пари.

Scala е на пазара от три години. Въпреки таланта й не й е лесно срещу конкуренцията от SUV-ове – дори и от собствената марка

Teхнически данни

Мощност 70 кВт (95 к.с.) при 5000 об/мин 0–100 км/ч 11,0 сек Макс. скорост 190 км/ч Д/Ш/В 4362/1793/1499 мм Багажник 467–1410 л Тегло (празен) 1196 кг Задвижване Предно задвижване/ 5-степ. механ. Разход 5,2 л А95Н/100 км (WLTP) Емисии CO2 117 г/км Цена от 32 480 лева

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин