AUTO BILD България / Skoda Rapid Spaceback: какво може по-готината Fabia?

Skoda Rapid Spaceback: какво може по-готината Fabia?

С техниката на Fabia Rapid Spaceback примамва с формата на Golf и нов 3-цилиндров мотор с мощност 110 к.с. Ние го тествахме


10
юли
2017

Изглежда доста добре: с актуалния фейслифт Skoda Rapid радва окото. Срещу доплащане можете да получите ксенон, но LED има само за регистрационните табели и за дневните светлини. Skoda поставя и модерна навигационна система с онлайн функции, както и нов двигател. Toй е с обем 1 л, максимална мощност 110 к.с. и три цилиндъра. Спрямо „донора“ на своята техника Fabia Rapid e с 13 см по-дълъг – и затова на втория ред места се седи по-удобно. Иначе Spaceback предлага една идея по-малък багажник, същото качество на изработка и минимално по-ниско позициониран монитор на навигацията. В комбинация със системата Amundsen той е с размер 6,5 инча и реагира на допир.

Малкият двигател е много пъргав

Срещу доплащане колата става съвместима с Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink и SmartGate, лесно можете да контролирате управлението на навигацията и музикалното възпроизвеждане от смартфона. Иначе новият 3-цилиндров агрегат звучи „по-остро“ от своя предшественик с четири „гърла“. Но 110-те конски сили „теглят“ уверено 1,2-тонния Spaceback напред, като са достъпни в широк оборотен диапазон. Максимална скорост 200 км/ч и под 10 сек за спринта 0-100 км/ч при разход под 6 л – това е чудесно! Чудесно е и пътното поведение. „Чехът“ няма да разочарова и водачите с по-динамичен стил на каране, но филтрира умело неравностите и разтърсва пасажерите само при много сериозни дупки.

Извод

Rapid Spaceback успява значително да промени представата ни за това, което си представяме когато чуем „малък автомобил“. Който харесва Spaceback заради визията му и просторната каросерия, ще приеме и доплащането в сравнение с Fabia Combi.

Данни за автомоила Skoda
Модел Rapid Spaceback 1.0 TSI
Двигател 3-цил., турбо
Разположение отпред напречно
Клапани/разпределителни валове 4 на цил./2
Задвижване на разпределителните валове ангренажен ремък
Работен обем 999 см³
кВт (к.с.) при об/мин 81 (110)/5000
Нм при об/мин 200/2000
Макс. скорост 198 км/ч
Трансмисия 6-степ. ръчна
Задвижване предно
Спирачки предни/задни дискови/дискови
Гуми на тестовия автомобил 215/45 R 16 H
Модел гуми Bridgestone Turanza ER 300
Размер гуми 7 x 16″
Емисии CO2 104 г/км
Разход* 5,4/4,0/4,5 л
Тестов разход
Спортен** 7,7 л/100 км
Тестово трасе*** 5,7 л/100 км
Икономичен**** 4,5 л/100 км
Обем на резервоара 55 л/А 95Н
Филтър за частици
Хладилен агент R1234yf
Шум при преминаване н.д.
Товар със/без спирачки 1100/590 кг
Обем на багажника 415–1381 л
Д/Ш/В 4304/1706–1940/1463 мм

 

Измерени стойности
Ускорение
0–50 км/ч 3,2 сек
0–100 км/ч 9,8 сек
0–130 16,8 сек
0–160 км/ч 29,7 сек
Еластичност
60–100 км/ч 7,9/10,6 сек (4./5. пред.)
80–120 км/ч 11,6/15,3 сек (5./6. пред)
Тегло/полезен товар 1185/460 кг
Разпределение на теглото отпред/отзад 59/41 %
Диаметър на завой ляво/дясно 11,0/11,1 м
Спирачен път
от 100 км/ч студени 36,0 м
от 100 км/ч топли 36,6 м
Шум в купето
при 50 км/ч 60 dB(A)
при 100 км/ч 67 dB(A)
при 130 км/ч 72 dB(A)
Тестов разход – CO2 5,7 л – 135 г/км
Пробег 960 км

 

 

 

 

 

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >