2017
Изглежда доста добре: с актуалния фейслифт Skoda Rapid радва окото. Срещу доплащане можете да получите ксенон, но LED има само за регистрационните табели и за дневните светлини. Skoda поставя и модерна навигационна система с онлайн функции, както и нов двигател. Toй е с обем 1 л, максимална мощност 110 к.с. и три цилиндъра. Спрямо „донора“ на своята техника Fabia Rapid e с 13 см по-дълъг – и затова на втория ред места се седи по-удобно. Иначе Spaceback предлага една идея по-малък багажник, същото качество на изработка и минимално по-ниско позициониран монитор на навигацията. В комбинация със системата Amundsen той е с размер 6,5 инча и реагира на допир.
Малкият двигател е много пъргав
Срещу доплащане колата става съвместима с Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink и SmartGate, лесно можете да контролирате управлението на навигацията и музикалното възпроизвеждане от смартфона. Иначе новият 3-цилиндров агрегат звучи „по-остро“ от своя предшественик с четири „гърла“. Но 110-те конски сили „теглят“ уверено 1,2-тонния Spaceback напред, като са достъпни в широк оборотен диапазон. Максимална скорост 200 км/ч и под 10 сек за спринта 0-100 км/ч при разход под 6 л – това е чудесно! Чудесно е и пътното поведение. „Чехът“ няма да разочарова и водачите с по-динамичен стил на каране, но филтрира умело неравностите и разтърсва пасажерите само при много сериозни дупки.
Извод
Rapid Spaceback успява значително да промени представата ни за това, което си представяме когато чуем „малък автомобил“. Който харесва Spaceback заради визията му и просторната каросерия, ще приеме и доплащането в сравнение с Fabia Combi.
Данни за автомоила | Skoda |
Модел | Rapid Spaceback 1.0 TSI |
Двигател | 3-цил., турбо |
Разположение | отпред напречно |
Клапани/разпределителни валове | 4 на цил./2 |
Задвижване на разпределителните валове | ангренажен ремък |
Работен обем | 999 см³ |
кВт (к.с.) при об/мин | 81 (110)/5000 |
Нм при об/мин | 200/2000 |
Макс. скорост | 198 км/ч |
Трансмисия | 6-степ. ръчна |
Задвижване | предно |
Спирачки предни/задни | дискови/дискови |
Гуми на тестовия автомобил | 215/45 R 16 H |
Модел гуми | Bridgestone Turanza ER 300 |
Размер гуми | 7 x 16″ |
Емисии CO2 | 104 г/км |
Разход* | 5,4/4,0/4,5 л |
Тестов разход | |
Спортен** | 7,7 л/100 км |
Тестово трасе*** | 5,7 л/100 км |
Икономичен**** | 4,5 л/100 км |
Обем на резервоара | 55 л/А 95Н |
Филтър за частици | – |
Хладилен агент | R1234yf |
Шум при преминаване | н.д. |
Товар със/без спирачки | 1100/590 кг |
Обем на багажника | 415–1381 л |
Д/Ш/В | 4304/1706–1940/1463 мм |
Измерени стойности | |
Ускорение | |
0–50 км/ч | 3,2 сек |
0–100 км/ч | 9,8 сек |
0–130 | 16,8 сек |
0–160 км/ч | 29,7 сек |
Еластичност | |
60–100 км/ч | 7,9/10,6 сек (4./5. пред.) |
80–120 км/ч | 11,6/15,3 сек (5./6. пред) |
Тегло/полезен товар | 1185/460 кг |
Разпределение на теглото отпред/отзад | 59/41 % |
Диаметър на завой ляво/дясно | 11,0/11,1 м |
Спирачен път | |
от 100 км/ч студени | 36,0 м |
от 100 км/ч топли | 36,6 м |
Шум в купето | |
при 50 км/ч | 60 dB(A) |
при 100 км/ч | 67 dB(A) |
при 130 км/ч | 72 dB(A) |
Тестов разход – CO2 | 5,7 л – 135 г/км |
Пробег | 960 км |