Škoda Octavia Scout на старо: колко издръжливо е народното комби?


10
авг.
2020

ТИ СИ ВСИЧКО, КОЕТО ИСКАМ! Това емоционално изказване направи една колежка след дълга командировка. За съжаление тя нямаше предвид мен, а Škoda Octavia, която тогава (2016 г.) бе част от автомобилния парк за продължителни тестове на AUTO BILD. Разбираемо е – чешкото комби не показа никакви капризи по време на изминатите 100 000 километра и винаги се усещаше като по-добрия Golf: комфортно, бързо, с интелигентно управление на кокпита и – благодарение на големите размери – с ужасно много място. Скромната външност на Octavia е въпрос на вкус. „Като добър и доверен приятел, от когото не искаш секс“ – така предишната собственичка на автомобила описа бялата Škoda Octavia Scout. При двегодишния 4х4 модел (серийно при Scout) става дума за реимпорт от Швеция.

Много място: своите 4,70 метра дължина Octavia използва оптимално

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ SKODA OCTAVIA В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

По тази причина на борда има една малко необичайна екстра: електрическа подгряваща печка за кола. За само 25 месеца предишната собственичка е изминала почти цялото ни разстояние за продъжителни тестове. След малко повече от 96 000 километра нейната „Octi“ не е проявявала капризи, нито се е проваляла. При това автомобилът не е жален, а е използван в режим с ремарке с кон и по черни и лоши пътища. Пробното ни шофиране ни навява спомени за нашата Octavia от продължителния ни тест: с нейните 150 к.с. не се усещаше по-немощна от версията със 184 к.с. на 2.0 TDI (EA 288) на нашия тестови автомобил. Причините за това са две. От една страна, мощността на версията със 150 к.с. често е по-голяма от посочената от производителя, а от друга притежаващата двойно задвижване Scout тежи близо 150 килограма повече. Това в комбинация с по-високата каросерия намалява усещаната мощност, но и увеличава разхода на гориво.

Не ви трябва версията със 184 к.с., тъй като тази със 150 к.с. на TDI двигателя ускорява доста прилично и освен това изненадващо може да тегли 200 кг повече

С литър повече дизел харчеше на 100 километра полу-офроудърът по време на теста. Апропо офроуд. Интересуващите се трябва да обърнат внимание на факта, че Scout е почти седем сантиметра по-висока от Octavia със стандартно окачване. Предимството при клиренса не е особено голямо – само 3 см. Не само поради това при излизане извън асфалтирани пътища трябва да проявите внимание, тъй като Scout симулира за наличието на предпазна кора на дъното на автомобила. Всъщност това е боядисана в сребристо пластмаса. Въпреки това тя е достатъчна например за лесничеите, които използват повдигнатата Octavia като служебна кола.

От фейслифта (2017) има по-бърза инфотейнмънт система

Както и в Octavia-та от продължителния ни тест, в Scout трансмисията е 6-степенна автоматична с два съединителя. А фейслифт моделът изглежда малко по-добре настроен. Най-вече при старт от светофара и при маневриране, DSG кутията превключва по-шлифовано. На всеки 60 000 километра Škoda извършва смяна на маслото на DSG заедно с филтъра. Не трябва да пропускате тази смяна и след гаранционния период, тъй като инвестицията от 600 лв. е в полза на издръжливостта на трансмисията.

ЗАЩИТЕТЕ ВАШИЯ АВТОМОБИЛ ОТ КОРОЗИЯТА С ПРОДУКТИТЕ НА FERTAN!

Има още няколко предимства в полза на фейслифта на Octavia III: не само променената муцуна, която с четирите си фара наподобява модела отпреди фейслифта на Е-клас 212, но и окачването – то върши работата си чудесно. Особено, когато предишният собственик е инвестирал в адаптивни амортисьори. Но дори и без системата DDC фейслифтът на Octavia преминава спокойно през неравностите на пътя и дупките. Трябва също така да споменем и по-бързо работещата инфотейнмънт система. С изключение на това всичко останало е както преди фейслифта. Като слабо място си проличава стартовият бутон, който се среща често за разлика от нормалната ключалка на запалването. В продължителния ни тест бутонът се повреди, след като преди това бе необходимо все по-силно натискане, за да стартирате Octavia.

Продължете на следващата страница

Още по темата