AUTO BILD България / Skoda Octavia RS 245: ангел и дявол

Skoda Octavia RS 245: ангел и дявол

Най-мощната серийна модификация на Octavia генерира 245 „коня“ и постига максимална скорост 250 км/ч


12
юни
2017

След като Skoda лансира фейслифта на Octavia, е време за нов топмодел. Той се казва Skoda Octavia RS 245 и, както името подсказва, развива 245 к.с. Най-бързата Octavia, разбира се, също е оборудвана с новата муцуна с четири фара. Както и при другите RS-ки, и тук има спортно оформена предна броня с големи въздухозаборници. Черните радиаторна решетка и елементи в долната част осигуряват контрастна визия. Тази цветова схема е пренесена и при капаците на огледалата и ауспуховите бленди – или с други думи, всичко, което не е решено в цвета на каросерията, е черно. Full LED фаровете са серийни, както и фаровете за мъгла, стоповете и дори осветлението на регистрационната табела също разчитат на LED-техника. Интериорът също е издържан в черно, наред със спортните седалки без доплащане се поставя и най-голямата инфотейнмънт система с 9,2-инчов дисплей и LTE-модул. Двигателят е познатият 2-литров TSI, който в случая развива 15 к.с. отгоре. За по-доброто сцепление се грижи сериен блокаж на диференциала. Стандартно се поставя 6-степенна ръчна скоростна кутия, срещу доплащане има 7-степенна DSG. Моделът ще може да бъде поръчван още от края на 2017.

В интериора на 245 правят впечатление спортните седалки с алкантара и RS-лого на интегрираните подглавници. Позицията на седене и усещането за простор са невероятни – както отпред, така и отзад. Както и при „редовата“ Octavia RS, и тук откриваме алуминиеви педали.

RS 245 сякаш комбинира ад и рай. В лявата част на полето с бутони, точно до селектора на DSG-трансмисията, е разположено копчето с надпис VRS. Само с едно натискане върху него Octavia се превръща в брутален спортен автомобил, жаден да атакува много завои. В другия край на полето е разположен бутонът City за кормилното управление. Само с едно натискане то става много „леко“ – и така човек съвсем лесно и безпроблемно успява да паркира дългото 4,7 м и тежко 1,5 тона комби само с малкия си пръст.

Серийно RS 245 е с 14 мм по-ниска от „цивилните“ си събратя. А когато човек натисне VRS-бутона, колата се „втвърдява“ още повече. DSG-трансмисията (опция) позволява „развъртане“ до високи обороти и превключване посредством „пера“ на волана. Слуха на пасажерите гали ауспуховата система. Когато човек се заслуша внимателно, ще чуе дори и междинна газ. Между натискането на десния педал и реакцията на двигателя обаче минава секунда за „замисляне“. След това Octavia RS 245 се изстрелва уверено и агресивно напред. Ако на човек твърдото окачване му дойде в повече, има възможност да превключи на режим Comfort. За да се преборят с недозавиването, инженерите на Skoda са поставили блокаж на диференциала отпред – ламелен съединител може да прехвърли до 100% от мощността към външното за завоя колело, където по правило има най-добро сцепление.

Разбира се, и за RS 245 се предлагат всички най-модерни асистиращи системи. Сред тях са асистентите за теглене на ремарке, за аварийно спиране и за напречен трафик. Асистентът Manoevre спира автоматично колата при маневриране, когато сензорът разпознае препятствие, а фунцкията Crew Protect затваря прозорците и шибедаха и затяга коланите при опасност от катастрофа. Адаптивният темпомат с поддържане на дистанцията до колата отпред работи до скорост 210 км/ч.

Най-съществените разлики спрямо стандартния RS са в техниката: познатият 2-литров TSI генерира 15 „коня“ отгоре и изпраща 245 к.с. и 370 Нм към задвижващия тракт. Клиентите, които изберат DSG, ще ускоряват от 0 до 100 км/ч за 6,6 сек – а любителите на „ръчката“ (ако са достатъчно умели, разбира се) – за 0,1 сек повече. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч.

Технически данни: Octavia RS 245

мотор: 4-цил., турбо ● работен обем: 1984 куб.см ● макс. мощност: 245 к.с. (180 кВт) ● макс. въртящ момент 370 Нм ● макс. скорост 250 км/ч ● ускорение 0-100 км/ч: 6,7 сек ● трансмисия: 6-степ. ръчна или 7-степ. DSG ● разход: 6,4 л/100 км

Още по темата

Card image cap
Тест на Jeep JL Wrangler Rubicon: последният мохикан

27
дек.
2017

Новият Jeep Wrangler комбинира истински офроуд качества с високи технологии. Ние го изпробвахме в планините на Нова Зеландия

Card image cap
100 000 км с Toyota Verso: надежден, но без внимание към детайла

1
сеп.
2017

За 100 000 километра Verso практически не се повреждаше. Ванът завърши продължителния тест с образцовата оценка отличен (6). Toyota като едно време? Определено - само да не беше ръждата

Card image cap
Дизел срещу бензин: Peugeot 308 SW Blue HDi 120 срещу 308 SW PureTech 110

20
апр.
2016

Три цилиндъра са по-добре от дизел

Card image cap
Michelin разкрива кога старите гуми спират по-добре

20
юли
2017

Реномираният производител иска системата за етикетиране на гумите да включва представяне на способностите им в края на техния живот

Card image cap

В последния брой:

Архив >