Skoda Octavia RS и Skoda 130 LR/EVO (реплика): спортът вчера и днес

2506
2018

Хората с бензин в кръвта ще оценят високо репликата – защото тя създава неподправено усещане за автомобил и е много „искрена“ във всяка своя реакция. След рязко пришпорване на старт от място ще чуете само гласа на ядосания „дядо“ отзад. При Octavia борбата за сцепление на 18-цоловите гуми (опция) е придружена с мигане на лампата на ESP и ударите за „озаптяване“, които се чуват при автоматичните спирачни намеси. Модерната RS-ка жадно атакува всеки завой и сякаш ви принуждава да търсите границите на възможностите й и да провокирате предницата към недозавиване. Чарът на тази кола обаче се крие не толкова в динамичните й постижения – а в способността й да комбинира по невероятен начин спортен талант с удобство за всекидневно шофиране. В този ред на мисли, не е случайно, че и на задните места е изобразено логото RS. Защото потентната Octavia има всички таланти на по-маломощните си събратя: като голям багажник и много място в купето – за да бъдат щастливи всички.

Семеен автомобил за пистата: Octavia RS се движи много прецизно, но при старт огромната мощност претоварва предните колела – а за съжаление 4х4 не се предлага

Червените шевове подчертават спортния характер на колата, а тъчскрийнът на навигацията е много приятен

Интериорът е добре подреден – а тъчскрийнът на навигационната система е с прекрасна резолюция и много приятен на допир, дори в известна степен създава премиум усещане. Но да се върнем 30 години назад. Волан, няколко „часовника“, елементарен скоростен лост и „врътки“ за стъклата – този спартански интериор напомня за „Мототехника“. Кокпитът на старата Skoda радва със своя спартански характер и ни връща към прекрасното време, в което на път за работа не ти се налагаше да водиш разговори през Bluetooth-системата или да проверяваш електронната си поща на светофара. Време, в което карането беше единственото важно нещо за шофьора.

DSG-кутията превключва много бързо, а „перата“ позволяват ръцете ви да останат на волана

Логото RS е поставено не само на предните, но и на задните седалки: удоволствие за цялото семейство

Решения като стъргалката за лед на капачката на резервоара и лостчето за сгъване на задната седалка издават практичния характер на бързата „чехкиня“

 

Извод

Спортната серийна версия на Octavia днес е два пъти по-мощна от машините, с които марката се е представяла по ралитата преди близо три десетилетия. RS е всестранен талант, който може да развива много висока скорост – и да я поддържа сигурно. Тунингованият йънгтаймер обаче също няма да ви остави равнодушни благодарение на първичната си природа – въпреки значително по-малкото „коне“, скрити под задния капак.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин