2017
Средностатистическият германец прекарва 54 минути на ден в социалните мрежи като Facebook и Twitter – но 93 минути в автомобила си. Средно. И затова колата трябва да е просторна, добра, изгодна – което е трудно постижимо при повечето модели. Но има и Skoda Octavia Combi от второто поколение, която е на пазара от 2005 година. Концернът-майка обърна специално внимание на добрите гени и оборудва чешкото си чедо с техниката на издръжливия Golf V. Или Passat, както искате, защото всички актуални VW сякаш са почти еднакви.
Octavia почти не изостава от Passat Variant и по отношение на пространството. И въпреки че максималната вместимост на багажника е по-малка със 111 литра, при Octavia той е по-широк с 2 см и по-дълъг с 1 см. Победа за Skoda срещу VW. За съжаление до фейслифта в ередата на 2009 година Octavia трябваше да се задоволява със старите дизели помпа-дюза на VW и едва след обновяването получи спокоините и тихи Common Rail двигатели. Модерните ТSI-бензинови мотори също бяха внедрени при Skoda със закъснение – едва от средата на 2007 година. Дотогава се монтираха предимно познатите от Golf IV бензинови двигатели със 75, 102 И 115 к.с.
Върховите модели са означени като Octavia RS и се задвижват или от турбобензиновия мотор с 200 к.с. на Golf GTI, или от мощния TDI със 170 к.с. Последният обаче има проблеми със запушени инжектори, което се изразява с намалена мощност и се лекува със скъпо почистване с ултразвук. Засегнати са само двигателите помпа-дюза – от април 2008 година RS се оборудва с по-надеждните Common Rail ТDI-мотори. Повечето от малкото проблеми на Octavia бяха отстранени още в средата на 2007 година – например бързо корозиращите кондензатори на климатичната инсталация, слабите тампони на амортисьорите или музикалните плейъри, които не искаха да четат СD-та. На финала можем да кажем: вдигаме палци за този много добър употребяван автомобил!