Skoda Octavia Combi: eдин автомобил, седем изненади


24
юли
2020

Водачите на служебни автомобили мечтаят за празни магистрали и за Skoda Octavia Combi. Абсолютно правилно! Новото поколение с техника на Golf VIII е на високо ниво

АКО НЕ ИСКАТЕ ДА СИ ПРАВИТЕ ТРУДА и да прочетете оставащите редове от статията, ще ви споделим впечатлението си още тук: пет от пет звезди за новата Skoda Octavia Combi. Но само пет, защото светът на звездите на AUTO BILD приключва с бройката пет. Хубаво е, че все пак продължихте да четете материала. Тъй като сега става вълнуващо: Skoda, трябва да поговорим! Вие използвате актуалната техника на Golf VIII, тоест платформата MQB Evo (модулна платформа за модели с напречно разположен двигател) и MIB 3 (модулна инфотейнмънт платформа) – и какво правите? Изпреварвате по отношение на размерите Golf и се приближавате съвсем близо до Passat.

Нека хвърлим оглед в багажното отделение: 640 литра в Octavia (плюс 30), 650 в Passat Variant. Десет литра разлика, което на практика е нищо. Тъй като при Octavia не ви е нужна туба с Ad-Blue течност. Моделът има само един отвор за доливане, който е съвместим с пистолета за доливане на AdBlue за товарни автомобили на бензиностанцията! Много практично. Има и още много други изненади, които направо ни завъртяха главите. Но вижте ги сами: долу сме снимали всички тях, като нашият личен фаворит разбира се е поставката за двете щори за багажника под двойното дъно на багажното отделение като при BMW.

Новата Octavia Combi е дълга 4,69 метра, с два сантиметра подълга от сега. Това е найголемият автомобил в компактния клас.

Това с лоста на автоматичната трансмисия го знаем от Golf, той представлява малко лостче, което оставя много място на централната конзола. Можеш зад него да си сложиш телефона, който да зареждаш индуктивно. Изобщо всичко е добре обмислено: широкият тъчскрийн няма въртящ се превключвател за силата на звука, а плъзгащ се елемент отдолу. Надясно усилване, наляво намаляване. Останалите бутони са разположени над вентилационните дюзи, тоест почти невидими. Такъв е и превключвателят за режимите на шофиране от Eco (за пестеливци) до Sport (за разполагащите със служебна карта за зареждане). Тогава окачването става по-стегнато, управлението – по-чувствително, а ауспухът – по-присъстващ. За не особено гладките пътища по време на теста около Прага включихме системата DDC на Comfort. Octavia поглъща умело неравностите и с междуосието си от 2,69 метра заема стабилна позиция на пътя. 2,69 метра! Това са 5 см повече в сравнение с Golf; а ако отпред зад волана седи 1,80-метровият колега Май, зад него 1,98-метровият колега Фосвинкел спокойно може да кръстоса крака и да се ди удобно.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >