2019
ТОЛКОВА ТРЕСЯЩ СЕ СТАРТ отдавна не сме изживявали при употребяван автомобил. По време на първите метри шофирането на Octavia е като родео. Причината е скоростната кутия с два съединителя, която реагира изключително грубо на „съживяването“ си след дългия престой на употребявания автомобил. Скоростната кутия демонстрира всичко – грешки при превключване, вдигане на много високи обороти при превключване, отказ от превключване… Но когато DQ200 (такова е обозначението на 6-степенната скоростна кутия с два съединителя) достигне работна температура, странното поведение се нормализира изненадващо бързо. Дори и след близо 200 000 километра автоматизираната трансмисия все още се държи прилично. Въпреки това ние препоръчваме да не избирате тази ненадеждна и скъпа за ремонтиране DSG при покупка на употребяван автомобил. Не по-малко важен е и изборът на двигател. Тестваният от нас 1.6 TDI би бил достатъчен на мнозина.
Но ако задната седалка често е заета с пътници и багажникът е натоварен, препоръчваме по-мощния 2.0 TDI със 150 к.с., който се справя много по-уверено с натоварването, като в същото време изразходва незначително повече гориво. Ако искате да теглите ремаркета с тегло над 1,5 тона, обърнете внимание на 4×4 Scout, който има право да влачи до 2 тона. Между другото, дизеловият двигател с манипулиран софтуер ЕА 189 вече не се монтира на Octavia III. Друга добра новина: изборът на употребявани екземпляри е голям – но не и ако търсите бензинов модел. Поради това при търсенето може лесно да откриете модел с желаното от вас оборудване. За съжаление монтираният на тестовия автомобил панорамен стъклен покрив страда от течове на вода и много трудноподвижна механика.
Настройката на покрива е включена в работите при сервизното обслужване, но в случая явно е спестена. Ако се лишите от прозрачния покрив, ще имате един проблем по-малко и ще можете да се насладите на талантите при дълги пътувания на просторното комби – които са леко помрачени единствено от прекалено твърдото окачване. По-късните модели опционално се оборудваха с по-финото адаптивно окачване. Но то не е задължително. Поради това Octavia е препоръчителна покупка предвид доброто съотношение цена/качество.
Продължете на следващата страница