2025
Проверихме как се представя излязлата на пазара през 2020 г. Skoda Octavia 4 като употребявана
ЧЕЛНО МЯСТО в избора на служебен автомобил има четвъртото поколение на Skoda Octavia. То обединява техниката на концерна Volkswagen и каросерия с компактни мащаби и консервативно-елегантен дизайн. Горе-долу това е рецептата на успеха на чешкия евъргрийн.
ТОВА ПРЕДСТАВЛЯВА
В компактния клас Octavia бе и си остава първи избор за изминаващите много километри. В момента на пазара за употребявани автомобили има голям брой върнати от оперативен лизинг екземпляри на представеното през 2020 г. четвърто поколение на модела. Те са с големи пробези и на цени от около 40 000 лв. Времената, в които Skoda примамваше своите клиенти с превъзходно съотношение „цена-качество”, вече са минало. Octavia номер 4 дели едни и същи гени с Golf 8 Variant, но е още по-просторна.

В Германия освен основно комбито, се предлага и не толкова търсеният седан вариант на модела с голям заден капак, наречен „лифтбек“. Моделът изглежда висококачествен и самоуверен. Отпред ви чакат ергономични седалки, а отзад няма да ви е тясно дори и ако сте високи 1,95 м. Наличните комфортни екстри и асистенти далеч не отстъпват на такива в модели от среден клас.

Стандартно с пускането на пазара Octavia се предлага в линии на оборудване Active, Ambition, Style, Clever и Tour. LED фарове, волан с кожена тапицерия, климатична инсталация, отопление на предните седалки, сензори за паркиране и 8-инчов тъчскрийн на инфотейнмънт системата – това са предимствата на версията First Edition. През есента на 2023 г. се появяват нови нива на оборудване – Essence, Selection, Selection Plus и Sportline. Остриетата са спортните модели RS и кросоувър версиите Scout.

клас

ТОВА ПРИТЕЖАВА
Подчертано солиден характер. Каросерията и вътрешното пространство са изработени много добре. Меки материали с тапицерии от плат и алкантара по арматурното табло, както и хромирани акценти подчертават претенциите на чехите. Че това не е краткотрайно шоу, си личи по запазеното състояние на нашия тестови автомобил. Тригодишният екземпляр с пробег от около 100 000 км е почти без износване. Макар и седалките да имат леки гънки по тапицерията си, всичко друго изглежда доста добре.

Окачването не е пострадало от първите 100 000 км: няма никакво тракане и скърцане, Octavia не си позволява друсане нито при преминаване през груби неравности в асфалта, нито през неравни капаци на канали. Концепцията на управление на кокпита почти не залага на класически превключватели. Тя е базирана на третото поколение на модулната инфотейнмънт система (MIB 3). Предимство в сравнение с VW са бутоните под дисплея на инфотейнмънт системата. Стандартен е и добре четящият се, напълно дигитален кокпит. След серия от ъпдейти на софтуера стабилността и бързината на инфотейнмънт системата са окей. Фини екстри са опционалните ергономични седалки с функция за масаж, матричните светлини и мощната аудиосистема Canton.

Продължете на следващата страница