Skoda Kodiaq RS: първи тест (ВИДЕО)

3005
2025

Каним ви на първата ни разходка с новата Skoda Kodiaq RS! RS версии на голямото семейно SUV Kodiaq са налични от 2018 г. В началото те бяха TDI с мощност от 240 к.с. С други думи, първо RS беше дизел, a през 2021 г. чехите превключиха на бензин. Имаме среща с най-новия модел, който разполага с 20 к.с. отгоре. Все пак човек не бива да очаква от RS моделите на Skoda същото, което се предполага при RS версиите на Audi. И в двата случая говорим за екстремно мощни автомобили с по 600 к.с. и дори повече. Все пак от Skoda нямат амбицията да покрият света на възможно най-екстремното, поради което този автомобил тук никога не изневерява на философията си да бъде практичен за семейството, както и удобен в ежедневието. Това се забелязва дори по клиренса, който измерихме. Тук говорим за абсолютно същия клиренс, който имаме и при стандартния Kodiaq. Или изразено в числа –точно 20 см.

От друга страна, макар и да не бива да очакваме бомбастични мощности като при RS моделите на Audi, динамичните характеристики на Kodiaq RS съвсем не са за подценяване. Тук сега имаме 265 к.с. А хората, които са израснали през 60-те години на миналия век, вероятно още добре си спомнят Jaguar Е-Type. А този автомобил поне номинално или на хартия разполагаше със същите 265 коня мощност. Като по онова време този модел се числеше към лигата на абсолютните супер автомобили. Сега тази кола тук е по-голяма, станала е също така по-тежка.

Каросерията при този модел сега е дълга 4,76 м. Това са с 2 см повече, така моделът се е превърнал в истински внушителна фрегата, теглото съответно също е нараснало спрямо предшественика. Сега сме любопитни да проверим как се шофира този нов Kodiaq RS, и колко спортен всъщност е този семеен автомобил.

Новата моторизация не се отличава само с добавени к.с., но също така сега имаме и 30 Нм допълнителен въртящ момент. Сега говорим за 400 Нм, а всъщност не са чак толкова далеч времената, когато подобен въртящ момент обичайно се очакваше от тлъсти SUV-гиганти, оборудвани с дизелови, а не с бензинови агрегати. А тук имаме все пак имаме именно бензинов мотор.

Очаквано този модел е флагман на марката. Предният капак съответно се крепи на газови амортисьори, но по-същественото, което ни прави впечатление, е колко дълбоко или ниско е позициониран този 2-литров TSI в двигателния отсек. Така че тук човек трябва доста да се наведе, ако например има желание да долее масло. Другото интересно е, че моторът е поставен максимум на една длан пред предната ос, което подклажда красиви надежди по отношение на теми като разпределение на тежестта, център на тежестта и управляемост.

Запознайте се с цялото представяне в нашето видео!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин