2025
Второто поколение на доста предпочитания Skoda Kodiaq е по-атрактивно, по-просторно и по-луксозно. Първи тест
КРАСИВ ИЛИ НЕ – тук въпросът не е в това. Новият Kodiaq привлича погледите – особено в цвета златист металик на тестовия автомобил. Kodiaq е на пазара от 2016 г. и се превърна в голям успех за Skoda. Сега се появява новото поколение на модела. То изглежда още по-представително от досега – по-голямо и по-елегантно.

И действително – с дължина от 4,76 метра е с 6 см по-дълъг. Също както и по отношение на външния вид, от Skoda са направили вътрешното пространство по-фино, новият кокпит изглежда по-висококачествен в сравнение с досега, по-скъп. От Skoda се гордеят особено с наречените Smart Dials въртящи се три превключвателя на централната конзола – те могат да изпълняват различни функции: за климатика, за усилване на звука или за зуум на картата на навигацията. Звучи по-сложно, отколкото е в действителност и функционира много добре във всекидневието.

Иначе Kodiaq разполага с предостатъчно място, като особено задницата е много просторна. Седалките са добре оформени и удобни, задната седалка се регулира по дължина, можете да настройвате и наклона на облегалките. При моторизациите имате избор между два бензинови агрегата, два дизелови и един Plug-in хибрид: 1,5-литров TSI със 150 к.с., 2,0-литров TSI с 204 к.с., 2,0-литров TDI със 150 или 193 к.с. Нов е Plug-in хибридът с 204 к.с. системна мощност. Всички агрегати са с автоматична трансмисия с два съединителя.

Тестваният от нас 2,0-литров дизелов вариант с предно задвижване и 150 к.с. подхожда чудесно на Kodiaq. Със 150 к.с. ще сте достатъчно добре моторизирани, като спринтът до темпо 100 км/ч ще се взима за 9,6 сек, а максималното темпо е 205 км/ч. На пътя се усещат като повече, TDI агрегатът е пъргав, като при това работи култивирано и тихо – тук изглежда е направена добра шумоизолация.

От Skoda са направили много хармонична настройка на Kodiaq, автомобилът заема още по-стабилна позиция на пътя в сравнение с досега, като с лекото си, директно управление се управлява много добре и спокойно. Увереното окачване реагира единствено малко по-сурово на напречни фуги, иначе запазва спокойствие. Ако искате по-чувствителна возия: DCC-Plus окачването с адаптивни амортисьори се предлага в пакет за 2115 лв. Цените стартират от 72 480 лв. за 1,5-литровия TSI, а 2,0-литровият TDI със 150 к.с. струва от 77 740 лв., докато този със 193 к.с. и двойно задвижване е с цена от 84 980 лв., Plug-in-хибридът е с цена 85 540 лв. А за златистобронзовия лак металик от Skoda искат 1110 лв. допълнително.

Извод
Новият Kodiaq е по-елегантен, но по същество е останал това, което винаги е бил: просторен, гъвкав, смислено оборудван и приятен за шофиране SUV.

Технически данни: Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Двигател 4 цил., турбо, отпред напречно Работен обем 1968 см3 Мощност 110 кВт (150 к.с.) при 3000 об./мин Макс. въртящ момент 360 Нм при 1600 об./мин Задвижване предно/7-степ. DSG
Д/Ш/В 4758/1864/1659 мм Тегло 1733 кг Багажник 910–2105 л 0–100 км/ч 9,6 сек Макс. скорост
205 км/ч Разход 4,9 л дизел/100 км Емисии CO2 128 г/км Цена от 77 740 лв.