2016
НЕЩАТА СТАНАХА СЪВСЕМ ОБЪРКАНИ! Seat Ateca, VW Tiguan – а сега и Škoda Kodiak. Къде е разликата? Естествено, че в дължината! Ето какво установихме: испанците са с най-малката, германците – по средата, а чехите имат най-дългата! 4,70 метра е дължината на Vision S, Škoda-та, която ще бъде показана на автомобилния салон в Женева. Разбира се, си задаваме въпроса: Vision S, поредният нов модел? Не, това всъщност е Kodiak, който ще се появи на пазара през есента. Нека първоначално се спрем на магическите букви: MQB. Това е съкращението за модулната платформа за модели с напречно разположен двигател, тоест базата и на новия Tiguan.
Тъй като Seat и Škoda също са част от концерна VW, те естествено използват платформата MQB. Това означава: архитектурата на предницата на автомобила с напречно разположения двигател, трансмисията и компонентите на задвижването винаги са едни и същи, а всичко останало е променливо, също и дължината на автомобила. В случая с новия компактен SUV това означава: Seat Ateca 4,36 метра, VW Tiguan 4,49 метра, Škoda Kodiak 4,70 метра. А сега обратно към новия SUV на Škoda. Студията от Женева показва първата Škoda с шест седалки на три реда, междуосието й е 2,79 метра, широчината – 1,91 метра, и височината – 1,68 метра.
![Внушителни алуминиеви джанти и две крайни ауспухови тръби – както и задница, която би могла да бъде на Audi](https://autobild.bg/wp-content/uploads/2016/04/Skoda_Vision_S_002-350x197.jpg)
Внушителни алуминиеви джанти и две крайни ауспухови тръби – както и задница, която би могла да бъде на Audi
Наистина внушителна осанка на пътя. Особено атрактивен моделът изглежда в цвят Island Green. Силата на двете сърца – двигател с вътрешно горене и електромотор. Škoda разполага дори с три сърца и системна мощност от 225 к.с. Plug-in хибридът е оборудван с 1.4 TSI със 156 к.с. и 250 Нм въртящ момент, както и с електромотор с 40 кВт и 220 Нм. Електромашината е интегрирана в 6-степенната автоматична трансмисия DSG на двигателя с вътрешно горене, който предава мощността към предните колела. Третото сърце бие на задната ос и работи независимо от предното задвижване: електромотор с мощност 85 кВт и въртящ момент от 270 Нм осигурява двойно задвижване на студията от Женева. Plug-in хибридът може да измине изцяло на електричество около 50 километра. От Škoda говорят за общ пробег при лабораторен разход от 1,9 литра.
През есента обаче очакваме нещо друго.
Първо: новият Škoda Kodiak ще бъде не с шест, а със седем места. Две отпред, три в средата и две в багажника. Второ: цената му ще е от 40 000 лв., тоест ще бъде по-евтин от Tiguan. И трето: това с трите сърца е само шоу. Kodiak обаче би могъл да е първият модел на Škoda, който използва техниката на Passat GTE с двигател с вътрешно горене и електромотор с обща системна мощност 211 к.с. А, да и четвърто: Kodiak всъщност ще бъде още по-дълъг – 4,75 метра. Като VW Tiguan XL от 2017 г. От VW едва ли ще търпят друг модел да е най-дългият…
Извод
Tази Škoda e страхотна. КАКВИ РАЗМЕРИ САМО! 4,70 метра е дължината на студията, а през есента серийният вариант на Škoda Kodiak ще е дълъг дори 4,75 метра, като ще предлага място за седем пасажери на три реда. Нормално е да си зададем въпроса: кому е притрябвал такъв модел? Отговорът: на семействата, които досега са ползвали ванове. Сега те ще се сдобият с много красив и по-спортен автомобил. При това съвсем изгоден.