Тест » Skoda Karoq 2.0 TSI 4×4: беше, е и си остава добър (ТЕСТ)

Skoda Karoq 2.0 TSI 4×4: беше, е и си остава добър (ТЕСТ)

0610
2022

КАКТО ВИЖДАТЕ, не виждате много. По-тесни светлини отпред, за първи път изцяло матрични LED фарове (серийни при ниво Sportline), хексагонална решетка, нова предна броня и автоматично затварящи се вентилационни отвори (Air Curtains) – иначе след фейслифта на външен вид Karoq остава верен на себе си. Задвижването също не предлага големи изненади. Тестваният от нас топмодел със 190 к.с. (винаги с двойно задвижване и DSG трансмисия) остава най-увереният начин да карате Karoq. Двигателят и предавателната кутия са с доста добра настройка помежду си, а разполагащият с 320 Нм максимален въртящ момент двигател 2.0 TSI ускорява много добре и от диапазона на ниските обороти, правейки излишно някое друго превключване. Когато се включи DSG, както потеглянето, така и превключването на по-ниска предавка стават по-плавни. Фалшивото буботене от високоговорителите е малко смущаващо, но все пак може да се изключи.

Отзад почти няма промени – запазени са изчистените форми

В своя клас Karoq е сред доста комфортните SUV-ове – за щастие това си остава така. Дори и в най-стегнатата настройка на системата DDC окачването и 19-цоловите колела (225/40) не возят твърдо, като умело поглъщат неравностите на лошите пътни отсечки. Но тъй като винаги имаме забележки: управлението реагира прекалено остро от средното си положение, затова и на магистралата Karoq се усеща малко нервен. Новият волан от Octavia е много шикозен.

Добре оформени седалки, предлагащи комфорт и добра странична опора. Някои се оплакват от интегрираните подглавници
Багажникът е с достатъчна вместимост и поставки

Иначе освеженият Karoq се е отказал от останалите елементи на управлението на кокпита от Octavia. Ако пък харесвате отделен блок за управление на климатичната инсталация с въртящи се превключватели и бутони, значи ще бъдете зарадвани. Затова пък системата за гласови команди не владее напътствията за промяна на температурата в купето. Управлението чрез ръцете е лесно. Целите на навигацията обаче трябва да се диктуват много внимателно и отчетливо. Щеше да е добре и тук да има промяна.

Дигиталното арматурно табло остава с размер 10,25 инча, изображението е многообразно
Задната седалка не се регулира, но въпреки това предлаганото място е добро

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем 1984 см3 Мощност 140 кВт (190 к.с.) при 4200 об/мин Макс. въртящ момент 320 Нм при 1500 об/мин Задвижване двойно/ 7-степ. DSG Д/Ш/В 4382/1841/1607 мм Тегло (празен) 1583 кг Багажник 521–1630 л 0–100 км/ч 7,0 сек
Макс. скорост 218 км/ч Разход 7,5 л А95H/100 км Емисии CO2 171 г/км Цена от 69 840 лв.

За събитието на тестовата отсечка на Bridgestone Karoq пристигна в спортно червено

ИЗВОД

Фейслифтът не е превърнал Karoq в ултрамодерен автомобил. Škoda обаче поддържа лесно управление на кокпита и високо ниво на качеството за този клас.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин