AUTO BILD България / Skoda Karoq: новият Yeti е малък Kodiaq

Skoda Karoq: новият Yeti е малък Kodiaq

Населедникът на Yeti се казва Skoda Karoq и е чист SUчV. Продажбите му ще започнат още през ноември 2017. AUTO BILD събра най-важната информация за модела и успя да се докосне до него!


19
май
2017

Yeti беше малко странна птица – с ярко изразен характер, но заради това поляризираше мненията и не беше подходящ за целия свят. Karoq е замесен от друго тесто и следва линията на останалите модели на марката. Типичната радиаторна решетка на чехите е комбинирана с тесни фарове, които обаче изглеждат като пропорция по-широки от тези при „баткото” Kodiaq. В сравнение с Yeti Karoq изглежда „по-стегнат” и е пораснал на дължина с 16 см до 4,38 м. Широчината и височината са като при Seat Ateca (4,36 м дължина, 1,84 м широчина, 1,61 м височина). Причината: в техническо отношение „чехът” е идентичен с „испанеца”. В интериора ще откриете много паралели с Kodiaq – като инфотейнмънт системата и опциите за свързаност с бутон за спешни повиквания.

За първи път Skoda предлага свободно програмируем дигитален кокпит. По отношение на товаренето ограниченията не са големи: багажникът побира до 1810 л и ако на човек му се наложи да транспортира много дълги предмети, може да сгъне седалката до водача. Клиентите ще могат да избират между две бензинови и три дизелови моторизации с мощност от 115 до 190 к.с. Дори и при топверсията серийно задвижването е предно – за 4х4 ще трябва да доплатите. При дилърите моделът ще бъде през ноември т.г.

Интериор: дигиталният кокпит е свободно програмируем

От Skoda са си позволили щипка екстравагантност в интериора. По желание на клиента инструментите са дигитални и човек може да ги настройва спрямо собствените си предпочитания. Навигацията с 9,2-инчов дисплей и жестово управление отговаря на най-високото техническо ниво в концерна – не можете да я поръчате нито в Tiguan, нито в Kodiaq. Естествено, има и интернет връзка с LTE-скорост. Качеството е добро – и много добро впечатление прави меката пластмаса, каквато не сме свикнали да виждаме винаги при машините от Млада Болеслав. Високите пасажери ще се чувстват комфортно и отзад. Както и при предшественика, и тук срещу доплащане вместо цял „диван” може да бъде поръчана VarioFlex – три разделени седалки, които се регулират отделно и могат да бъдат демонтирани. Класически ван не е много по-гъвкав. Обемът на багажника също е увеличен значително – зад седалката се „отварят” 521 л – около 100 повече в сравнение с Yeti.

AUTO BILD успя да изпробва предсериен (маскиран) екземпляр на Karoq. Като цяло ни направи впечатление по-меката возия спрямо Seat Ateca. И докато “испанецът” е с по-спортен характер, новата Skoda предпочита по-скоро спокойния стил на шофиране. Окачването й се справя по-умело с неравностите, но задната ос е малко шумна при преминаване по неравности – но вероятно това ще бъде коригирано до есента, когато моделът се появи на пазара. Който иска още повече комфорт, ще има възможност да поръча като екстра адаптивно окачване. Много успешно са изработени седалките – те са достатъчно големи и нито са прекалено твърди, нито прекалено меки. Естествено, има и регулируеми лумбални опори.

Не оставайте с впечатление, че с оглед комфорта Yeti не е приятен за каране: напротив, кормилното управление е много прецизно, пътното поведение е добро и предвидимо до граничната зона. Наличието на 4х4-задвижване ще усетите само при нужда от повече сцепление. Освен това дизеловите версии са с по-стегната настройка от бензиновите – вероятно заради по-високото тегло на първите. И двата тествани агрегата – 1,5-литров бензинов и 2-литров дизел, бяха добре изолирани и работеха хармонично в комбинация с DSG-трансмисията.

Бензинови версии:

Skoda Karoq 1.0 TSI ● Макс.мощност: 85 кВт (115 к.с.) ● Макс. въртящ момент: 175 Нм ● Макс.скорост: 187 км/ч ● Ускорение от 0 до 100 км/ч: 10,6 сек ● Разход: 5,3 л/100 км.

Skoda Karoq 1.5 TSI ● Макс.мощност: 110 кВт (150 к.с.) ● Макс. въртящ момент: 250 Нм ● Макс.скорост: 204 км/ч ● Ускорение от 0 до 100 км/ч: 8,4 сек ● Разход: 5,1 л/100 км.

Дизелови версии:

Skoda Karoq 1.6 TDI ● Макс.мощност: 85 кВт (115 к.с.) ● Макс. въртящ момент: 250 Нм ● Макс.скорост: 188 км/ч ● Ускорение от 0 до 100 км/ч: 10,7 сек ● Разход: 4,5 л/100 км.

Skoda Karoq 2.0 TDI ● Макс.мощност: 140 кВт (150 к.с.) ● Макс. въртящ момент: 340 Нм ● Макс.скорост: 207 км/ч ● Ускорение от 0 до 100 км/ч: 8,9 сек ● Разход: 4,4 л/100 км.

Skoda Karoq 2.0 TDI ● Макс.мощност: 140 кВт (190 к.с.) ● Макс. въртящ момент: 400 Нм ● Макс.скорост: 211 км/ч ● Ускорение от 0 до 100 км/ч: 7,8 сек ● Разход: 5,3 л/100 км.

Още по темата

Card image cap
Bimobil EX 412: Iveco-то за експедиции

31
ян.
2018

Без значение дали сте тръгнали на сафари или на къмпинг, Biomobil EX 412 е точният кемпер за вас. Автомобилът за експедии се справя отлично с офроуда и разполага с интелигентни детайли в каросерията

Card image cap
Новият Duster вече е готов!

30
авг.
2017

Dacia представя новото поколение на хитовия си SUV във Франкфурт

Card image cap

В последния брой:

Архив >