2024
Да уцелиш вкуса на масите – компактните SUV-ове са особено добри в това. В богатия асортимент на концерна VW от края на 2017 г. е и базираният на платформата MQB-A1 Skoda Karoq. С дължина от 4,38 м той се вписва прецизно в нишата, като е по-малък от VW Tiguan и е препоръчителен за всички клиенти, които търсят солиден компактен SUV с комфортна настройка на окачването и убедително място.
Нидерландският първи собственик на нашия регистриран през 2020 г. тестови автомобил от автокъща „Бокел” до Бремен е избрал 4-цилиндровия TDI агрегат със 115 к.с. (код VW EA288; 1.6 TDI до 11/2020, след това 2.0 TDI), който благодарение на AdBlue впръскване и SCR катализатор отговаря на норма на вредни емисии Euro 6d-Temp. Спокойните шофьори ще бъдат съвсем доволни във всекидневието от предоставените рано 250 Нм максимален въртящ момент. Икономичният турбодизелов мотор с Common-Rail впръскване е една доста устойчива моторизация, като се отличава с разход между 4,5 и 6 л на 100 км.


Темпо 160 на магистралата се достига уверено на притежаващата дълго предавателно отношение шеста предавка, но над тази стойност принципно ще ви е трудно. По-голямата част от клиентите на употребявани автомобили ще се зарадват повече на щедрото място и багажник, приличащ като на комби, както и като цяло на комфортната атмосфера на борда. Цената като нов на модела от 70 000 лева не е ниска, но затова пък на борда присъстват всякакви екстри. Нашият тестови Karoq предлага освен ниво на оборудване Style шикозни спортни седалки с тапицерия от кожа-алкантара, инфотейнмънт система Columbus с навигация и онлайн връзка, мощна 570-ватова аудиосистема Canton и 18-цолови алуминиеви джанти Trinity.

В действителност този Karoq е не само оборудван над средното ниво, но и е интензивно използван през последните три години. Пробегът му е цели 177 266 км. Многото изминати километри не му личат, което говори за внимателен водач и високо качество на чехите. Почти няма удари от камъчета и драскотини, няма и теч от задвижването. Окачването работи без шумове. Единствено състоящите се от две части дръжки на тапицериите на вратите скърцат странно. А в багажника си личат доста косми от животни – задната облегалка също е изцапана, което ни навежда на мисълта, че този автомобил често е използван за транспортиране на кучета. Затова ще ви се наложи посещение на автомивка за почистване на интериора.

Също така не трябва да пренебрегвате предстоящите обусловени от пробега ремонти на износващи се части като биалетки, съединител и ангренажен ремък (интервал на 210 000 км) – въпреки доброто впечатление при шофирането.

За моделната година 2022 Karoq получи сдържан фейслифт: освен ъпгрейд на инфотейнмънт системата предницата бе леко „опъната”, аеродинамиката бе подобрена с 9 процента, а двигателите станаха по-ефективни. Какви са алтернативите на малкия TDI? Skoda предлага Karoq само с двигатели с вътрешно горене. По-скъпият с няколко хилядарки 2.0 TDI се предлага със 150 или 190 к.с., освен това има TSI бензинови мотори с мощност между 110 и 190 к.с., при което 3-цилиндровият 1.0 TSI малко се поизмъчва с модела.

Ако искате версията Scout с двойно задвижване, трябва да се бръкнете по-дълбоко. Но дори и тогава офроуд способностите приключват на кални пътища в полето и мокри поляни. 17,2 сантиметра е клиренсът, 18,4 градуса – ъгълът на атака отпред и 18,7 градуса отзад. Няма обаче понижаващи предавки. Как стоят нещата с таланта за теглене? Ако има монтиран теглич, ремарке без спирачки можете да теглите до 720 кг и 1500 кг със спирачки. В помощ при маневриране ще ви бъде системата Trailer-Assist. Топмоделите с Халдекс-съединител и 4х4 могат да теглят максимум 2,1 т, или ремарке с кон. С което компактният SUV е доста интересен и като употребяван.

Продължете на следващата страница