Skoda Fabia Combi срещу Ford Focus Turnier: Fabia предизвиква големите

По-голяма, по-добра, по-висококачествена: Skoda Fabia Combi се устремява към върха. Как ли ще се представи в сравнение с един компактен автомобил?


13
юни
2017

НЕКА ОСТАВИМ ЧИСЛАТА ДА ГОВОРЯТ! ТАКА най-добре ще си проличи къде е мястото на Skoda Fabia Combi. С дължината си от 4,26 метра моделът надвишава с цели 26 см версията с пет врати, катo се доближава плътно до компактния клас. Широчината му от 1, 73 м също нямаше да е изненадваща в този клас – Toyota Auris е минимално по-широка – 1,76 мм. За сравнението докарахме Ford Focus Turnier. И се питаме: може ли мъникът на Skoda да се мери и с представител на компактния клас? Все пак Ford е дълъг 4,56 м и широк 1,82 м. Във вътрешното пространство разликата в размерите не си личи чак толкова, пoне не и от пръв поглед. Кокпитът на Focus е направен доста прегледно от Ford, но заради внушителната средна конзола тук се чувствате малкo тясно. Skoda залага на изчистени и прави линии, затова усещането за простор е много добро. Такoва е впечатлението – иначе в действителност Skoda е по-малка. Вътрешната й широчина е 1,40 м (Ford 1,46 м), максималната вътрешна височина 1,00 м (Ford 1,04 м). Отзад разликата в класовете е по-осезаема – Ford предлага значително повече място.

След фейслифта Ford носи атрактивна решетка а ла Aston Martin, докато изглежда по-ръбеста

Предлаганото пространство в Skoda е съвсем прилично, но е малко тясно за възрастни. Все пак „чехът“ е малък автомобил. В също така не особено огромния Ford обаче ще седите по-просторно. Изненада при багажниците: Skoda побира 530 л. Тоест една спортна чанта повече от Ford с 490 л. И при двата автомобила могат поотделно да се сгъват задните седалки и облегалки – по старомодния начин и не особено лесно. Тогава ще поберете 1395 л в Skoda и 1516 л във Ford. Леко объркан е светът на двигателите на участниците в това сравнение. В Skoda има 1,2-литров TSI със 110 к.с., тоест 4-цилиндров мотор. В по-големия Ford цилиндрите са само З – а двигателят е 1,0-литров  EcoBoost със 125 к.с. Както ни е известно, агрегатът доставя истинско удоволствие: пъргав, бързо ускоряващ, звучащ приятно-дрезгаво. Естествено се нуждае от обороти, за да задвижи тежащия 1313 кг модел от Кьолн, но и това преживяване е приятно. Skoda тежи 1153 кг – с 160 кг по-малко, и затова е по-бърза от Ford. „Чехът“ взема спринта до 100 км/ч за 9,6 секунди (Ford: 11,2 секунди), като вдига максимум 199 (Ford:193).

Задният капак се отваря на височина 1,91 метра при Ford, а при Skoda – на 1,90 м. И при двата модела височината на товарния ръб

Между другото именно такива резултати (забележително добри за малки коли) доказват високия стандарт, достигнат от Skoda. Естествено Ford показва високия си клас именно на пътя. Неговата настройка е подчертано по-хармонична, управлява се доста пъргаво и вози страхотно. Skoda не успява да се доближи до тази зрялост и тази балансираност. TSI притежава повече мощ при ниските обороти, но не ускорява толкова спонтанно като EcoBoost. Освен това звучи по-скучно. Skoda се управлява с лекота и е доста пъргава, като в никакъв случай не вози толкова твърдо, колкото своя предшественик. При директното сравнение с Ford обаче прави впечатление на доста неспокойна. Затова пък е и значително поевтина: Fabia Combi с 1,2-литров бензинов мотор и 110 к.с. се предлага за 24 390 лв. Ford иска за Focus Turnier с EcoBoost мотор със 125 к.с. най-малко 30 050 лв. Числата говорят сами.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >