Тест » Skoda Fabia срещу Peugeot 208 и Kia Rio: кой е най-добрият турбомъник? (ТЕСТ)

Skoda Fabia срещу Peugeot 208 и Kia Rio: кой е най-добрият турбомъник? (ТЕСТ)

2308
2022

Без излишни украшения. Да, точно така е. Škoda Fabia традиционно е без никакви излишни украшения, а вместо това проектиран по формулата „формата следва функцията“. Така е принципно при малък автомобил с малък мотор – и малки разходи. Именно това ще отпразнуваме – клиентите го правят бездруго, а от вече четири поколения Fabia е сред предпочитаните модели. Също така Fabia остава приятно вярна на себе си, като при новия модел предлага модерна светлинна техника, мултимедия – включително и дигитален кокпит – както и асистиращи системи за водача.

Звучи като доста способен малък автомобил. Който изправяме в сравнителния ни тест срещу Kia Rio и Peugeot 208. В сравнението на AUTO BILD кандидатите участват с 3-цилиндрови двигатели и механични скоростни кутии. По една турбина и работен обем от 1 и 1,2 литра (Peugeot) – това би трябвало да е достатъчно за бързо придвижване и приличен разход на гориво. Производителите обещават около 5 л/100 км (по WLTP). Ние установихме около 6 литра А95Н на 100 километра. Това не са рекордни стойности, но са напълно приемливи за този клас мощност.

Škoda: Кокпит с дисплей с променящи се изображения за водача, мултимедийна система с управление от тъчскрийн, бутони за режимите на движение и за асистентите са групирани около скоростния лост.

Kia: Прегледна работа: изчистени класически кръгли уреди, перфектно четящи се. Вдясно: скоростен лост, който не се движи особено прецизно
Peugeot: Малък волан, странни уреди с разнообразни възможности за изображение директно над него. Горе вдясно: лента с превключватели за климатичната инсталация, а директно пред нея тъчповърхности за избор на различни менюта.

Škoda се справя съвсем спокойно с това. Нейната машина със 110 к.с. се развихря малко по-късно от останалите, но в акустично отношение е приятно сдържана. Разполагащият с 205 Нм 1.0 TSI се справя без проблеми и с максималния въртящ момент, без да бучи в ниските обороти. Освен това скоростният лост на 6-степенната механична предавателна кутия влиза по-лесно и върви по-прецизно – истинско удоволствие е да пришпорите тази Fabia.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин