2023
С газова уредба на BRC чешкият модел се движи много икономично и може бъде поръчан със и без турбо
Когато шофираш на пропан-бутан, пестиш – неслучайно в целия таксиметров бранш този тип гориво е най-предпочитан. LPG-системите обаче стават все по-търсени и за фирмените флотилии особено след отпадането на дизеловите моторизации за много модели – както доказват и данните за продажби на новата Skoda Fabia, която можете да поръчате и с газова уредба BRC при запазване на 5-годишната гаранция.
По-евтиният вариант да шофирате малката „чехкиня“ на пропан-бутан, който тествахме и ние, е 1-литровата версия MPI с 80 к.с. без турбо (от 33 650 лева). Около 3500 лева отгоре ще трябва да отделите за варианта с турбо и 95 к.с. – но той ще ви гарантира по-пъргави изпреварвания и по-спокойно придвижване по магистрала. Да, точно така – защото въпреки компактните си размери Fabia е достоен за дълъг път модел (единствено на моменти ни липсваше 6-та предавка, която би свалила високите обороти на дълъг път). А нашият тестови автомобил дори ни посреща с дюзи за вентилация отзад – опция, която сме свикнали да виждаме в по-високите класове. Бутилката на газовата уредба с обем 43 л беше интегрирана на мястото на резервната гума, за която е предвиден кръгъл калъф. За съжаление, тъй като уредбата за пропан-бутан не е заводска, липсва показание за нивото на пропан-бутан в таблото – а превключвателят газ/бензин с диодите за нивото в бутилката е интегриран прекалено ниско, за да може да му хвърляте по един поглед, докато шофирате.
Извод
Дори и да не изминавате прекалено много километри, инвестицията от 1850 лева в „газифицираната“ модификация на Fabia бързо ще бъде изплатена. Благодарение на версията с пропан-бутан „дизеловият“ разход няма да ви липсва – дори напротив, при финалните калкулации ще слезете и под него.