Skoda Enyaq iV: Tesla-та от Чехия със светеща радиаторна решетка


2
сеп.
2020

В лицето на Enyaq iV Skoda представя първия си електрически SUV. След компактния VW ID.3 Enyaq е първият SUV на MEB-платформата. А това си е направо удар за Skoda – VW и Audi ще се намесят по-късно, съответно с ID.4 и Q4 e-tron. Първите тийзъри събудиха апетита ни към чешкия електрически SUV. Разликата между прототипа и серийната версия не е малка.

Много място на втория ред: благодарение на високия покрив и дългото междуосие Enyaq радва с щедро пространство за главите и краката.

Но в интерес на истината, заводският вариант е учудващо близо до концептуалната Vision iV. „Мощният“ дизайн, огромните джанти и осветената радиаторна решетка правят впечатление дори когато автомобилът е в покой. С пет варианта на задвижването и автономен пробег между 340 и 510 км Enyaq ще бъде ориентиран към голяма група от клиенти. AUTO BILD успя да се докосне ексклузивно до новия модел!

„Дискотечна“ радиаторна решетка

Черните акценти са запазени за Founders Edition. Задните светлини са в 3D-дизайн.

Enyaq изглежда като типична Skoda и въпреки това е различен. Формата на радиаторната решетка и заострените LED-светлини (опционално – матрични) „цитират“ новата Octavia, с дължина 4,65 м моделът бива позициониран между Karoq и Kodiaq. Типични за електромобил са дългото междуосие – почти 2,8 метра, и изключително късите надвеси на каросерията. Така в комбинация с джантите до 21 цола Enyaq изглежда доста „напомпан“. Най-сериозният акцент в екстериора обаче е радиаторната решетка, която придава ново значение на понятието „дневни светлини“. Стъклен капак осигурява поглед към 19 вертикални ребра и едно напречно – като във всичко това са интегрирани общо 130 диода. При отключване и заключване на автомобила решетката прави цяло светлинно шоу – стига да я поръчате като екстра (серийна е само за Founders Edition) за по-потентните моторизации. Отзад откриваме светлини от две части с 3D-дизайн, между които е разположен надпис Skoda. Практично: задното стъкло е почти отвесно, което осигурява голям багажник. Skoda ще пусне и версия със задница а ла купе.

13-инчов тъчскрийн с инфотейнмънт система MIB3. Кокпитът е просторен и не крие загадки.

Head-up дисплей с Augmented Reality

Първото ни впечатление с влизане в купето е неговият простор. На втория ред има щедро място за главите и коленете дори на по-високи пътници – благодарение на дългото междуосие и на издигнатия покрив. Както и в екстериора, и тук откриваме атрактивни детайли. Подредбата на таблото е като при Octavia. Който иска, може да получи и нейния волан с два лъча. Зад него е разположен дигитален кокпит без бленда. С размер 5,3 инча той е нетипично малък и показва само най-важната информация, за да не разсейва прекалено много водача. Останалите данни се показват на Head-up дисплей с Augmented Reality върху предното стъкло. Тази функция не е серийна. Навигацията може да прожектира своите стрелки директно върху пътя. Централният дисплей е 13-инчов – и с него можете да контактувате посредством тъчфункция, жестове или гласово управление.

Светещата радиаторна решетка изисква свикване. От Skoda разкриват, че одобрението на този детайл за регистрация не е било лесно.

След VW ID.3 Enyaq iV е вторият модел, базиран на MEB-платформата на VW-концерна. За пазарния старт ще бъдат достъпни само две моторизации в комбинация със задно задвижване. Базовата ще бъде със 180 к.с. и батерия с капацитет 62 кВтч, осигуряваща до 390 км пробег. Вторият вариант е 80 iV с 204 к.с. и батерия с капацитет 82 кВтч за пробег до 510 км. В бъдеще ще има и версия Enyaq RS iV с 4х4, която със своите 306 конски сили ще бъде най-мощната Skoda RS. Машината ще ускорява от до 100 км/ч за 6,2 сек, но максималната й скорост ще бъде ограничена на 180 км/ч.

Цените за Германия ще започват от 24 800 евро (ок. 49 500 лв.) – а в България вероятно ще бъдат по-ниски.

Enyaq е малко по-къс от Kodiaq, но изглежда по-голям заради късите надвеси на каросерията и по-големите джанти.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >