В лицето на Enyaq iV Skoda представя първия си електрически SUV. След компактния VW ID.3 Enyaq е първият SUV на MEB-платформата. А това си е направо удар за Skoda – VW и Audi ще се намесят по-късно, съответно с ID.4 и Q4 e-tron. Първите тийзъри събудиха апетита ни към чешкия електрически SUV. Разликата между прототипа и серийната версия не е малка.

Но в интерес на истината, заводският вариант е учудващо близо до концептуалната Vision iV. „Мощният“ дизайн, огромните джанти и осветената радиаторна решетка правят впечатление дори когато автомобилът е в покой. С пет варианта на задвижването и автономен пробег между 340 и 510 км Enyaq ще бъде ориентиран към голяма група от клиенти. AUTO BILD успя да се докосне ексклузивно до новия модел!
„Дискотечна“ радиаторна решетка

Enyaq изглежда като типична Skoda и въпреки това е различен. Формата на радиаторната решетка и заострените LED-светлини (опционално – матрични) „цитират“ новата Octavia, с дължина 4,65 м моделът бива позициониран между Karoq и Kodiaq. Типични за електромобил са дългото междуосие – почти 2,8 метра, и изключително късите надвеси на каросерията. Така в комбинация с джантите до 21 цола Enyaq изглежда доста „напомпан“. Най-сериозният акцент в екстериора обаче е радиаторната решетка, която придава ново значение на понятието „дневни светлини“. Стъклен капак осигурява поглед към 19 вертикални ребра и едно напречно – като във всичко това са интегрирани общо 130 диода. При отключване и заключване на автомобила решетката прави цяло светлинно шоу – стига да я поръчате като екстра (серийна е само за Founders Edition) за по-потентните моторизации. Отзад откриваме светлини от две части с 3D-дизайн, между които е разположен надпис Skoda. Практично: задното стъкло е почти отвесно, което осигурява голям багажник. Skoda ще пусне и версия със задница а ла купе.

Head-up дисплей с Augmented Reality
Първото ни впечатление с влизане в купето е неговият простор. На втория ред има щедро място за главите и коленете дори на по-високи пътници – благодарение на дългото междуосие и на издигнатия покрив. Както и в екстериора, и тук откриваме атрактивни детайли. Подредбата на таблото е като при Octavia. Който иска, може да получи и нейния волан с два лъча. Зад него е разположен дигитален кокпит без бленда. С размер 5,3 инча той е нетипично малък и показва само най-важната информация, за да не разсейва прекалено много водача. Останалите данни се показват на Head-up дисплей с Augmented Reality върху предното стъкло. Тази функция не е серийна. Навигацията може да прожектира своите стрелки директно върху пътя. Централният дисплей е 13-инчов – и с него можете да контактувате посредством тъчфункция, жестове или гласово управление.

След VW ID.3 Enyaq iV е вторият модел, базиран на MEB-платформата на VW-концерна. За пазарния старт ще бъдат достъпни само две моторизации в комбинация със задно задвижване. Базовата ще бъде със 180 к.с. и батерия с капацитет 62 кВтч, осигуряваща до 390 км пробег. Вторият вариант е 80 iV с 204 к.с. и батерия с капацитет 82 кВтч за пробег до 510 км. В бъдеще ще има и версия Enyaq RS iV с 4х4, която със своите 306 конски сили ще бъде най-мощната Skoda RS. Машината ще ускорява от до 100 км/ч за 6,2 сек, но максималната й скорост ще бъде ограничена на 180 км/ч.
Цените за Германия ще започват от 24 800 евро (ок. 49 500 лв.) – а в България вероятно ще бъдат по-ниски.
