2025
Който търси практичен автомобил на честна цена, в портфолиото на VW обикновено открива решение при Skoda. Чехите предвиждат да разширят гамата от електромобили. След Enyaq на пазара се появи по-малкият и по-изгоден Elroq. Дали и този модел има потенциал да се превърне в бестселър, тепърва ще трябва да ни докаже.
Точно това Elroq ще трябва да направи днес при нашето сравнение. По отношение на визията веднага прави впечатление, колко е близък до по-големия си брат Enyaq. И като погледнем също така в профил, междуосието от 2,77 м е абсолютно идентично. Същото почти важи за дължина, защото със своите 4,49 м Elroq е само със 17 см по-къс от Enyaq. А това горе-долу е колкото този ученически триъгълник.
До продължим сега с конкуренцията – Volvo EX40, и ако сега си казвате „ама тази кола също ми изглежда вече доста позната“, абсолютно сте прави, защото до скоро този автомобил се наричаше ХС40 Recharge. Сега за новата моделна година 2025-та премина техническа актуализация и се случи също тази малка корекция в името. С други думи, два пъти по принцип позната техника, облечена в нови дрехи, така че единственото, което на нас ни остава да разберем, е кой от двата модела е по-добър?
Започваме с Volvo. Фактът, че базовият модел е наличен още от 2018 година, умело се скрива от безкомпромисния дизайн. С дължина от 4,44 м ЕХ40 е 5 см по-къс в сравнение със Skoda, с ширината си от 1,86 м без странични огледала 2 см по-тесен и 1 см по-нисък. Като външни параметри двата модела не се различават чувствително. Различен е случаят в интериора, където Volvo се откроява повече. Тъчскрийнът е монтиран високо, избраните материали и тяхната изработка създават премиум усещане. Фактът, че ЕХ40 всъщност наследява модел с ДВГ, издават силно изразената средна конзола и ловко прикритият бутон за стартиране. Инфотейнмънт системата основно разчита на услугите на Google, например Google Maps и гласовото управление Okay Google. При условие, че е налична интернет връзка, това работи доста добре. Който иска да свърже смартфона си с Apple Car Play или Android Auto, за разлика от Skoda, тук ще трябва обаче да използва за целта свързващ кабел.
При обновяването на ЕХ40 със сигурност е направен сериозен ъпдейт на задвижването. Сега разполагаме с по-висока мощност и допълнителна доза въртящ момент, което в крайна сметка означава 252 к.с. и 420 Нм, които въздействат тук върху колелата, по-необичайно обаче е нещо друго, а именно, че от Volvo при обновлението са променили мястото, където се разполага самото задвижване. Защото преди тук имаше предно задвижване, а сега то вече е задно. Защо от Volvo са направили така, не знаем съвсем точно, сигурното обаче е, че така се намалява намесата на задвижването върху кормилното управление, защото сега се задвижва задната ос, а освен това, става въпрос също така и за тегло, защото когато електродвигателят е отзад, а той сам по себе си тежи около 100 кг, това се отразява по-добре на разпределението на теглото и в крайна сметка на баланса на автомобила.
Запознайте се с целия тест в нашето видео: