Skoda Elroq – електромобил на цената на кола с ДВГ

0210
2024

Skoda Elroq е електрически вариант на Karoq

Продажбите на електромобили към момента не вървят особено добре: високите цени, намиращата се още в процес на изграждане инфраструктура и технологията на автомобилите с електрическо задвижване карат много от клиентите да се колебаят. При Skoda нещата не са чак толкова зле – единственият досега чешки електромобил  Enyaq е продаден над 250 000 пъти от въвеждането му на пазара. Ако все пак Enyaq ви е прекалено скъп, сега ще намерите още една опция в гамата на Skoda: Elroq.

Базовата цена е на нивото на автомобил с бензинов двигател

В ценово отношение Elroq стартира в Германия от 67 000 лв., с което е с около 30 000 лв. по-евтин от базовата версия на Enyaq. Така моделът е само с около 1000 лв. по-скъп от версията с двигател с вътрешно горене Karoq.

Новият дизайн на марката се нарича „Modern Solid“

При първия поглед към Elroq, ни прави впечатление, че електрическият вариант на Karoq е малко по-различен. Това се дължи най-вече на дизайна „Modern Solid“, който дебютира с Elroq. Блестящата в черно предница, така наречената муцуна Tech-Deck, се появява в нова, по-тясна форма.

Мад решетката е позициониран надпис, вместо логото на марката. И тъй като това е модерно при SUV-овете, във фаровете от две части – отгоре са дневните светлини, а отдолу основните фарове с нов светлинен подпис – е използвана матрична LED-техника.

Като компактен SUV Elroq е позициониран от гледна точка на размерите между Enyaq и колегата с двигател с вътрешно горене Karoq: той е с около 10 см по-дълъг от бензиновия вариант, но същевременно и със 17 сантиметра по-къс от по-големия Enyaq.

Над 560 километра пробег в Elroq

По отношение на задвижването, на разположение са три електромотора. Принципно те са ни познати от концерна VW. Базовият вариант Elroq 50 разполага със 125 кВт. (170 к.с.) от електромотор на задната ос, а над него е версията Elroq 60 със 150 кВт. (204 к.с.).

Elroq 85 идва в два варианта със задно задвижване (210 кВт./286 к.с.) или двойно задвижване. Благодарение на батерията с капацитет от 82 кВтч., вариантът със задно задвижване на Skoda Elroq може да измине най-малко 560 километра по WLTP.

Прилично място в Skoda Elroq

Качваме се и разглеждаме вътрешното пространство. Принципно Elroq е доста прегледен. Все още има бутони, но повечето функции се извършват чрез тъчскрийна. Не е нещо ново, познато ни е от другите модели на концерна VW. Най-важната информация за водача се изобразява на 5-инчов дисплей в кокпита – не е голям, но е достатъчен. Ако желаете повече, можете да си поръчате Head-up-дисплей с функция Augmented-Reality.

При Elroq трябва да изтъкнем предлаганото място, което е доста щедро за един компактен SUV. Не само отпред, но и на втория ред, пътниците седят удобно и се радват на достатъчно място за главите и краката си. Отзад обаче има малко повече твърда пластмаса, докато на първия ред арматурното табло е по-добре тапицирано.

Освен много място за пасажерите, SUV-ът предлага и немалко товарно пространство. 470 литра се побират в багажника – ако сгънете задните седалки, вместимостта нараства до 1580 литра.

ИЗВОД

Себастиан Фрай

Не е задължително електрическата мобилност да струва повече от добрия стар свят с двигател с вътрешно горене. Това ни показва Skoda с новия Elroq. „Чехът” би трябвало да е добра алтернатива в градовете.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин