Новини » Skoda ще пусне Coupé-версия на Enyaq

Skoda ще пусне Coupé-версия на Enyaq

1101
2022

Електрическият SUV на Skoda – Enyaq – ще появи и като Coupé. С подобрена аеродинамика и оттам – с по-голям пробег. Информация от  AUTO BILD!

В края на януари 2022 г. Skoda ще покаже Enyaq Coupé

Skoda ще пусне Coupé-версия на Enyaq. Чехите публикуваха нови скици и дадоха информация, кога ще бъде премиерата на събрата на VW ID.5: на 31-ви януари 2022 г. Вероятно Enyaq Coupe ще може да се поръчва от февруари 2022 г.

В Германия цената на Skoda Enyaq Coupé iV ще стартира от около 84 000 лв.

Засега от Skoda не дават информация за цените, но AUTO BILD предполага, че базовият вариант iV 60 на Coupé-то ще започва от около 84 000 лв.  

Въпреки Coupé-задницата вместимостта на багажника ще се намали минимално

По отношение на дизайна няма големи изненади. В сравнение с примерния Enyaq с висока позиция на седене, версията с Coupé-задница вероятно ще привлече погледите. До средната колона Coupé-версията е идентична с обикновения Enyaq – с изключение на лакираните странични прагове. След това задницата има плавно скосяване. Бързаме да ви успокоим относно вместимостта на багажника: тя е минимално редуцирана – от 585 на 570 литра.

Усъвършенстваната аеродинамика ще осигури по-голям пробег

Вече се знае официално, че Enyaq Coupé ще притежава по-добра аеродинамика в сравнение със събратята си по платформа Audi Q4 e-tron Sportback и VW ID.5. Докато колегите от Инголщадт и Волфсбург имат коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,26, Skoda има 0,234 – това би трябвало да се отрази благоприятно на пробега. Пробегът по WLTP на обикновения Enyaq е в зависимост от задвижването и капацитета на батерията до 541 километра.

Версиите с по-големи батерии ще се предлагат и при варианта със скосен покрив: разполагащият със 150 кВт. (204 к.с.) Enyaq Coupé iV 80 ще има батерия със 77 кВтч., а 4х4 версията 80x с допълнителен мотор на предната ос ще мобилизира 195 кВт. (265 к.с.). Разбира се ще има и модел с батерия с капацитет от 58 кВтч. и 132 кВт. (179 к.с.). При Coupe-то чехите ще се откажат от базовия вариант iV 50. Засега не е ясно, дали ще има спортна версия RS – вероятността за такава обаче е голяма.

Хвърлихме поглед в интериора

При пробното седене на задната седалка в прототипа установихме, че и възрастните могат да се настанят сравнително удобно. Иначе всичко останало ни е познато: ако се качите отпред, ще се сблъскате с познатия кокпит на Enyaq с малки уреди, голям монитор на инфотейнмънт системата и прегледна централна конзола.

Шофиране: без изненади по време на първия тест на прототипа

Тестът на прототипа на модела мина без изненади. SUV-Coupe-то ускорява бързо, а благодарение на теглото си от над 2 тона, заема стабилна позиция на пътя и не прави впечатление на прекомерно пъргав. Не е и необходимо – впечатлението идва от скосената задница.

ИЗВОД

Михаел Гебхардт

Модата на SUV-Coupé-а не пропуска и електромобилите. Ако Enyaq ви се струва прекалено обикновен, то това тук е вълнуващата му алтернатива.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин