Singer с 4-литров боксерен двигател с въздушно охлаждане


13
юли
2018

Singer ни показа гореща, оборудвана с модерна техника версия на  Porsche 964. Кулминацията: 4-литров боксерен агрегат с въздушно охлаждане и 500 к.с.!

Singer Vehicle Design показа на Festival of Speed in Goodwood (12-ти до 15-ти юли 2018) най-новото си творение на базата на Porsche 911 (964): Dynamics and Lightweighting Study, съкратено DLS. Singer 911 DLS е първата кола с новия 4-литров боксерен двигател, разработен съвместно с Porsche-гуруто Ханс Мецгер и Williams. 500 к.с. и 9000 оборота са изтръгнали експертите от агрегат с въздушно охлаждане. Собственото тегло на модела от 990 кг е постигнато от Singer с използването на много карбон, магнезий и титан. Магнезиевите джанти са на BBS, карбоново-керамичните спирачни апарати – на Brembo, а гумите са от Michelin, магнезиевата трансмисия пък е дело на Hewland. За да се представят всички тези компоненти перфектно на пътя, по едно рамо са ударили  автомобилният състезател Марино Франчити и автомобилният журналист Крис Харис.

Като импулс за създаването на проекта е послужило желание на клиент на Singer, който е поискал по-ниско тегло и повече мощност за своя автомобил. Човекът се нарича Скот Блатнер и е притежателят на абсентово-зеления Singer, който в интериора си блести с оранжеви седалки и други цветни акценти. Основателят на Whatsapp и колекционер на автомобили на Porsche Ян Коум също е предоставил на разположение за новия двигател своето 964. Новият Singer с боксерен двигател с въздушно охлаждане е лимитиран на 75 екземпляра. Не е известно, дали те вече  са разпродадени. Производството няма да се осъществява в Калифорния, а при Williams в Оксфордшир (Англия). Засега от Singer не са дали информация относно цената. Тъй като една  „обикновена“ преработка на Singer струва около 800 000 лв. и 4000 часа ръчен труд, се очаква специалната серия да струва малко повече. AUTO BILD предполага, че цената ще е между 1,6 и 1,8 милиона лева.

Изходна база за боксерния мотор с въздушно охлаждане е 3,6-литров 6-цилиндров боксерен агрегат от Porsche 911 (964) от 1990 г. Първоначалната му мощност е 250 к.с. някои от многобройните промени по този агрегат: четири клапана на цилиндър, титанови мотовилки, алуминиеви дроселови клапи, карбонови всмукателни колектори, две впръсквателни дюзи на цилиндър, както и подобаваща въздушна кутия. Прибавяме и аеродинамично подобреното дъно на автомобила, както и други, силно преработени компоненти. Ауспуховата уредба също е подобрена и издържа на по-високи температури заради използването  на сплав от инконел-никел и титан.

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >