Нашите съвети » SINDRI – приложението, което замества приемчика в сервиза

SINDRI – приложението, което замества приемчика в сервиза

1209
2022

Овладяването на сложни технологии, стимулирането на дигитализацията и още по-висока степен на устойчивост при производството и материалите – това са темите, върху които Continental се съсредоточава заедно със своите партньори в сервиза и при изработката на резервните части, в рамките на тазгодишния панаир Automechanika във Франкфурт. Технологичната компания представя актуални интелигентни решения на водещото международно търговско изложение за следпродажбени услуги. Сред тях е SINDRI – ново дигитално приложение, своеобразен виртуален приемчик на превозни средства в автосервизи, онлайн услугата за улесняване на авторемонтни процеси Remote Expert и студията на задвижващ ремък, изработен от устойчиви материали. Други услуги и допълнителни продукти, които правят ежедневните задачи в автосервиза по-леки, по-ефективни и по-печеливши, са във фокуса на изложбения щанд на Continental във Франкфурт.

„Промените, които от доста време важат за автомобилните производители, днес осезаемо настъпват и в сервизите: Технологиите се променят все по-бързо и поставят нови изисквания по отношение на поддръжката и ремонтите. Мегатенденции като например стремежът към повече устойчивост изправят автосервизите и търговците на резервни части на дребно пред нови предизвикателства – споделя Петер Вагнер, ръководител на отдела за автомобилен следпродажбен сервиз в Continental. – В бъдеще успехът ще се усмихва само на тези, които успеят да се променят в правилния момент и навреме инвестират в знанието като ресурс за развитие на своя собствен бизнес. Познанието и квалификацията се превръщат в новата ключова конвертируема валута на вторичния пазар. Ето защо услугите, които подготвят автомобилния сервиз за предстоящите промени, ще играят все по-важна роля. Ние придружаваме нашите партньори по пътя им към бъдещето с нашето технологично ноу-хау и с оперативни процеси на управление, допълнени от нашето иновативно и широко продуктово портфолио, което идва от един-единствен източник.“

Революция в комуникацията: все повече данни, генерирани от автомобила, могат да се ползват в сервиза

Апликацията SINDRI например демонстрира как цифровизацията може да помогне на автосервизите да направят работните си процеси още по-ефективни. Проектирано за таблети, приложението позволява удобно и ориентирано към клиента директно записване и приемане на превозни средства в сервиза. Досега служителите в сервизите обикновено извършват визуална проверка ръчно и си водят бележки върху лист хартия. При SINDRI обаче този процес се дигитализира и прониква в дълбочина независимо от автомобила. След автоматично сканиране на превозното средство всички данни се обобщават в компактно резюме. Така наличните щети, повреди и проблеми, както и предлаганите във връзка с тях услуги могат да бъдат обсъдени веднага с клиента и още на място да се уточнят конкретните параметри на сервизната поръчка.

Приложението получава данните от компактно четящо устройство, което осъществява достъп до контролните блокове чрез интерфейса OBD II. Апликацията SINDRI предоставя данните много по-бързо в сравнение с конвенционалните методи, така че може да се използва успоредно с визуалната проверка на механика. По този начин сътрудникът от сервиза изумително бързо получава много по-изчерпателна представа за цялостното състояние на автомобила. Това ново ниво на достъпност до информацията и прозрачност на процесите повишава доверието на клиентите, като дава възможност на сервиза да генерира икономически важен за него допълнителен бизнес.

Устойчивостта става все по-важен елемент в автомобилната индустрия, не на последно място заради кризата с климата. Според прогнозите на Continental в бъдеще устойчивостта дори ще стане още по-важна на пазара за следпродажбени услуги, най-вече заради желанието и стремежа на клиентите все повече области в живота им да бъдат действително устойчиви. На изложението Automechanika във Франкфурт Continental показва прототип на задвижващ ремък, който демонстрира потенциала на наличните устойчиви материали и процеси, както и какви са възможностите ни при актуалното технологично състояние на техниката. Ремъкът е изработен от възобновяеми подсилващи елементи и каучукови смеси, които не съдържат никакви изкопаеми вещества. В самия производствен процес също са използвани единствено устойчиви материали.

„Ремъците са сред най-разпространените и най-бързо износващи се автомобилни консумативи, така че те могат да имат важен принос по посока на по-голяма устойчивост в бизнеса с резервни части. Ние сме специалисти в областта на гумата и каучука, нашата днешна експертиза е еволюирала в продължение на повече от 150 години. Именно това ноу-хау използваме сега, за да раздвижим пазара за следпродажбени услуги. Един устойчиво произведен ремък като нашия има потенциала да намали емисиите на CO₂ с около 50 процента“, казва Карим Фрайс, ръководител на отдела за автомобилни задвижвания в Continental и отговорен за разработването на задвижващи ремъци.

На Automechanika производителят Continental освен това показва своите най-нови дигитални услуги, насочени към повече знания и по-бързи ремонти при изпълнение на ежедневните задачи в автосервиза. Една от тях е новата виртуална поддръжка за ремонт, разработена от отдела за обслужване на клиенти към Continental Aftermarket. Сервизите и продуктовите екипи на Continental съвсем скоро вече ще бъдат на разположение постоянно, за да отговарят на въпроси от сервизи и търговци на дребно чрез онлайн видеовръзка. Така удобно, лесно и бързо, непосредствено до автомобила ще могат да се решават проблеми и експедитивно ще се отговаря на въпроси, свързани с резервните части – без продължително ровене в документации и досадно търсене в ръководствата за експлоатация. За целта автомобилните сервизи ще се нуждаят само от смартфон или таблет с интернет връзка.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ