Second Hand: Renault Clio III: „французин“ в добра форма

Clio дълги години бе даван за пример за недостатъци и капризи. Третото поколение обаче е в много по-добра форма.


5
юли
2017

Това ни дразни

Моторният отсек на Ciio е много тесен, поради което ремонтите и поддръжката отнемат много време. Например: след 5 години или 120 000 километра пробег (което настъпи първо) трябва да се смени ангренажният ремък. Едновременно с него трябва да се постави и нова водна помпа, като всичко отнема 5 работни часа. 1,2-литровият мотор страда и от износване на клапаните при голямо натоварване. Освен това проблемите могат да дойдат и от дизелите – познати са повреди на турбокомпресорите и помпите за високо налягане. Когато помпата се повреди, не е задължително да се сменя. Някои сервизи вече имат възможност да я ремонтират.

ПРЕДНА ОС
Окачването и полуоските са солидни, но понякога се налага смяна на лагерите на главините.

СКОРОСТНА КУТИЯ
В случая е абсолютно суха – така и трябва да бъде. Новото Clio се представя отлично пред TUV по отношение на течовете на масло.

АУСПУХ
Ръждата е само повърхностна, но кабелът на ламбда-сондата не е защитен добре срещу водни пръски

ЗАДНА ОС
Спирачните дискове се износват много бързо, защото от Renault са си спестили защитните екрани на спирачките

Извод

Renault 5, прадядото на актуалното Clio, бе представено в рекламните кампании като добър приятел. За съжаление това приятелство бе поставяно на изпитание в продължение на дълги години поради немарливото качество в дългосрочен план. От 2005 г. обаче ние отново можем да препоръчаме малкия автомобил: Clio няма сериозни недостатъци. То е елегантно, конструирано е добре и се предлага на приемливи цени ката употребяван автомобил. Това Cliо отново може да ви бъде верен приятел.

Още по темата