2018
ФАКТЪТ, ЧЕ BOXSTER е кабриолет, не е толкова съществен. По-важно е това, че моделът е кола-мечта и истинско Porsche – със задно задвижване и 6 цилиндъра на двигателя. Актуалното поколение на автомобила вече не предлага тези характеристики на двигателя. Под капака вече работи 4-цилиндров турбомотор. Той обаче не може да достигне дрезгавото ръмжене на първото поколение на Boxster. Ако сте свикнали на турбо-ускорението н по-новите автомобил, то първоначално ще се учудите на бавното потегляне на модела. Без значение, дали става дума за 204-те конски сили на базовия Boxster или за 252-те на версия S: за разгръщане на мощността на това Porsche са нужни търпение и смяна на предавките. затова пък наградата е впечатляваща. Водачът сам носи отговорност за действията си заради липсата на ESP (до 2000 г. само срещу доплащане). Техниката на ранните Boxster-и също изисква отговорно третиране. Изнервящ е течът на моторно масло заради проблемни семеринги на коляновия вал, а още по-лоши са дефектите на лагерите на междунния вал, които могат да доведат и до повреда на двигателя. Препоръчваме ви да изберете добре поддържан автомобил. Все пак това е най-евтиният начин да се сдобиете с Porsche. А, да: можете да карате и със свален покрив.
Плюсове/минуси
+ вероятно от покачване на стойността
+ много добра защита срещу корозия
– отчасти високи цени на резервните части
– скъпи последствия при някои занемарени екземпляри
Технически данни
6-цил. боксерен двигател, средно-надлъжно работен обем 2480 cм3 мощност 150 кВт. (204 к.с.) при 6000 об/мин макс. въртящ момент 245 Нм при 4500 об/мин 0–100 км/ч за 6,9 сек макс. скорост 240 км/ч