Second Hand: Mercedes G-клас


18
апр.
2018

Mercedes G-клас: от 1979 G-клас, всъдеходът на Mercedes, се катери успешно по трудни терени извън пътя. Мнозина мечтаят за този офроуд-Benz, затова и ценовото ниво на употребяваните екземпляри е високо. През всичките тези години с обновяванията на модела двигателите и нивата на оборудване . G 320 CDI с 224 к.с. и пробег от 150000 км от 2007 г. може да бъде ваш например за около 70 000 лв.

Принципно използването извън асфалтираните пътища не е никакъв проблем за G-клас. По магистралата например разходът на гориво на сравнително икономичния  320 е 16 литра на 100 километра.  Ако пък бързате много, то ще ви се наложи да зареждате 96-литровия резервоар след 400 километра.

Като цяло притежателите на G-клас трябва да имат заделени настрана няколко хилядарки. Освен високите разходи за поддръжка, солено ще ви излязат и ремонтите. И това въпреки, че G-клас е Mercedes от старата школа, тоест неразрушим.

Рамат и носещите елементи са солидни. Двигателите и трансмисиите са от гамата на леките автомобили на марката и малко се затрудняват с високото тегло на модела. Същото важи и за спирачките, окачването и ауспуховата уредба. Естествено окачването се износва бързо при често използване извън пътя в комбинация с високото тегло.

Производителите от завода на Magna  в Грац, Австрия и до днес не са успели да се справят с най-големия враг на G-клас – внушителният модел на Mercedes ръждясва по ръбовете на вратите и рамките на прозорците. След около десет година кафявата чума може да се срещне навсякъде по автомобила. Освен това G е склонен към повреди в електрическата си система вследствие на влага и навлизане на вода. Следете уплътненията!

С годините интериорът на G-клас се промени: от рустикален до модерен, който междувременно предлага много екстри. Има го само при G-клас: между средните вентилационни дюзи се намират превключвателите за блокаж на диференциала. С напредване на възрастта все повече пиксели на централния дисплей изгарят. В такъв случай е необходим ремонт или просто смяна на дисплея.  Цените на модела са високи – изгодни предложения не се срещат. Ръбестият и кашонообразен модел притежава класа и характер, а който иска да кара G-клас, трябва да може да си го позволи.

Още по темата