Second Hand: Оpel Zafira B – любимецът на татко

Седемместният модел на Opel е идеален за семейното всекидневие.


23
юни
2017

ИМА МНОГО СЕМЕЙНИ АВТОМОБИЛИ, НО ПРИ OPEL Zafira без доплащане получавате и тези великолепии аварийни седалки. Шестото и седмото място ви очакват под дъното на багажника, изтеглят се с едно движение на ръката и са много популярни сред децата. Така беше и при предшественика (произвеждан от 1999 до 2005 година), но в сравнение с него Zafira В предлага и много по високо качество. Това се доказва и от нашия фотомодел, който взехме назаем от дилъра на VW в Хамбург Wichert – на близо 5 години и с пробег 66 000 километра. Тракане? Няма такива работи. Двигателят също звучи приятно и работи равномерно, но не му е лесно – 115 к.с. трябва да ускоряват близо 1,6 тона.

Безкрайни простори: много място и отзад, но Flex-седалките все пак са подходящи най-вече за деца

Въпреки това бензиновият 1.6 е препоръчителен, защото създава най-малко проблеми. В началото по-големият 1,8-литров мотор имаше проблеми със зъбните колела на разпределителните валове, а икономичните версии за природен газ 1.6 CNG изнервят със скъпи за отстраняване дефекти по управляващите клапани или ръжда по газовите бутилки. Така че по-добре дизелов модел? Ако шофирате много, те са за препоръчване, но при често движение из града или на къси разстояния оборудваните с филтър за твърди частици дизелови модели изнервяt с разреждане на маслото и запушени филтри. Освен това те се оборудват с прословутата (в лошия смисъл) скоростна кутия М32 – капризната версия с 6 предавки.

Прави ръбове: делова, спретната линия на Opel, лостът на ръчната спирачка напомня на Airbus

Но има и алтернатива: двата 1.9 CDTI със 120 и 150 к.с. се предлагат – макар и рядко – с много прилична 6-степенна автоматична трансмисия, която е значително по-безпроблемна. Тя подчертава и високия комфорт на Zafira В. Седалките, шумът, окачването – всичко е изненадващо изискано. Технически акцент е IDS-окачването с електронно реrулируеми амортисьори, които за части от секундата превключват между спортен и комфортен режим. Но тя винаги е била опция и бе поръчвана рядко. И още нещо, за което трябва да внимавате: комплект нови амортисьори струва около 3000 лева. Така че трябва да имате предвид тези неща при покупката, защото кое семейство разполага с неограничен бюджет? Поради това Zafira В е препоръчителна най-вече в по-простите си версии – без турбо, без 6-степенна скоростна куrия. Но винаги е оборудвана с гениалната система на седалките Flex7 – нали не забравих да спомена за нея?

Още по темата

Card image cap
Смъртоносен капан за домашните любимци

25
юли
2016

Не оставяйте домашни животни в паркирани автомобили при летните жеги! Един американски ветеринарен лекар ни показва какво се случва, когато игнорирате това предупреждение

Card image cap
VW T5 на старо: семейна мечта с недостатъци

17
мар.
2016

И като Т5 VW Bus е любимец на големите семейства, почитателите на приключенията и хоби спедиторите. При избор на употребяван екземпляр обаче трябва да се направи внимателна проверка – иначе може да се сблъскате с много проблеми

Card image cap
BMW Серия 7 (Е23) и Mercedes S-клас (W126): двама възрастни аристократи

5
дек.
2017

Каква е трайността на мечтите? Достигналите почтена възраст Mercedes S-класа и BMW "седмица" дават ясен отговор на този въпрос.

Card image cap

В последния брой:

Архив >