Second Hand: Оpel Zafira B – любимецът на татко

Седемместният модел на Opel е идеален за семейното всекидневие.


23
юни
2017

ИМА МНОГО СЕМЕЙНИ АВТОМОБИЛИ, НО ПРИ OPEL Zafira без доплащане получавате и тези великолепии аварийни седалки. Шестото и седмото място ви очакват под дъното на багажника, изтеглят се с едно движение на ръката и са много популярни сред децата. Така беше и при предшественика (произвеждан от 1999 до 2005 година), но в сравнение с него Zafira В предлага и много по високо качество. Това се доказва и от нашия фотомодел, който взехме назаем от дилъра на VW в Хамбург Wichert – на близо 5 години и с пробег 66 000 километра. Тракане? Няма такива работи. Двигателят също звучи приятно и работи равномерно, но не му е лесно – 115 к.с. трябва да ускоряват близо 1,6 тона.

Безкрайни простори: много място и отзад, но Flex-седалките все пак са подходящи най-вече за деца

Въпреки това бензиновият 1.6 е препоръчителен, защото създава най-малко проблеми. В началото по-големият 1,8-литров мотор имаше проблеми със зъбните колела на разпределителните валове, а икономичните версии за природен газ 1.6 CNG изнервят със скъпи за отстраняване дефекти по управляващите клапани или ръжда по газовите бутилки. Така че по-добре дизелов модел? Ако шофирате много, те са за препоръчване, но при често движение из града или на къси разстояния оборудваните с филтър за твърди частици дизелови модели изнервяt с разреждане на маслото и запушени филтри. Освен това те се оборудват с прословутата (в лошия смисъл) скоростна кутия М32 – капризната версия с 6 предавки.

Прави ръбове: делова, спретната линия на Opel, лостът на ръчната спирачка напомня на Airbus

Но има и алтернатива: двата 1.9 CDTI със 120 и 150 к.с. се предлагат – макар и рядко – с много прилична 6-степенна автоматична трансмисия, която е значително по-безпроблемна. Тя подчертава и високия комфорт на Zafira В. Седалките, шумът, окачването – всичко е изненадващо изискано. Технически акцент е IDS-окачването с електронно реrулируеми амортисьори, които за части от секундата превключват между спортен и комфортен режим. Но тя винаги е била опция и бе поръчвана рядко. И още нещо, за което трябва да внимавате: комплект нови амортисьори струва около 3000 лева. Така че трябва да имате предвид тези неща при покупката, защото кое семейство разполага с неограничен бюджет? Поради това Zafira В е препоръчителна най-вече в по-простите си версии – без турбо, без 6-степенна скоростна куrия. Но винаги е оборудвана с гениалната система на седалките Flex7 – нали не забравих да спомена за нея?

Още по темата

Card image cap
Съветник: да полираме старите фарове

13
февр.
2018

Некачествени почистващи препарати и UV-лъчите са причината за потъмняване на старите фарове. С малко сръчност можете да ги освежите – така че автомобилът ви отново да „прогледне“

Card image cap
Употребяван автомобил: Mercedes A-клас (W 176) от 30 000 лева

8
юли
2016

Висок и гъвкав беше вчера, актуалният А-клас се прави на спортен. Но надежден ли е?

Card image cap

В последния брой:

Архив >