2017
АНГРЕНАЖНИЯТ РЕМЪК ИЗДЪРЖА ДЪЛГО: 10 ГОДИНИ ИЛИ 210 000 КИЛОМЕТРА
Идентичните в техническо отношение ванове Seat Alhambra II и VW Sharan II (Тур 7N) се предлагат от септември 2010 година. Проблемите им пред TUV са: разбити тампони на предните напречни носачи и износени спирачни дискове. Една Alhambra от 2011 година в продължителния тест на AUTO BILD и навъртя 200 000 километра – без сериозни проблеми. Най-скъпите ремонти се наложиха при пробег 185 000 км: нови водачи на люка на покрива (4900 лева) и нов компресор на климатичната инсталация (1 000 лева). Добра новина: при 2.0 ТDI ангренажният ремък се сменя едва след 210 000 километра.

DSG
Важно за дълготрайността на опционалната
скоростна кутия с два съединителя : смяна на
маслото на всеки 60 000 километра . Дразнещо
е тракането, което се чува на празен ход.

Спирачна система
Sharan и Alhambra тежат минимум 1,8 тона – това означава тежка работа за спирачната система. TUV много често има забележки към състоянието на спирачните дискове.

Тампони
Тампоните на предните напречни носачи се напукват и се появяват хлабини. Заедно с реглажа на предното окачване ремонтът струва около 1 000 лева.

Електрически задвижвана плъзгаща се врата Понякога се повреждат електромоторите на плъзгащите се врати, смяната струва около 800 лева. VW, респ. Seat, проведоха сервизна акция за калибриране на плъзгащите се врати.
EGR
Клапанът за рециркулация на отработените газове и неговият охладител често се задръстват при дизеловите мотори. Смяната струва около 1500 лева.
Ръжда
Някои собственици на Sharan съобщават за ръжда по долните ръбове на вратите и задния капак. При нашата Alhambra от продължителния тест ние открихме ръжда само по задното окачване – напълно безобидно.

Гъвкав като бус: интериорът с до три реда седалки. Поведението на пътя на комфортно настроения ван е неутрално и сигурно.
Извод
SНARAN или АLHАМВRА? Няма почти никакво значение. И двата са компактна алтернатива на VW Bus и глезят пътниците с висок комфорт на возене и място за до 7 пътници. Няма разлики нито по отношение на техниката, нито на качеството – слабостите също са еднакви. Ако не държите на емблемата на VW, може да спестите малко пари, обаче: Seat губи стойността си по-бързо.