Second Hand: малки ванове с големи таланти

Място за 7 пътници, много простор и комфорт - VW Sharan и Seat Alhambra са истински всестранни таланти - дoри и катo употребявани автомобили


5
юни
2017

ТОВА Е БРИТАНСКО ИЗОБРЕТЕНИЕ. BADGE Engineering – и означава да предлагате един и същ автомобил с различии имена. Но се практикува отдавна и в Германия. Едни от най-характерните представители са Seat Alhambra и VW Sharan. Разликите : никакви, като изключим допълнителното оборудване, радиаторната решетка и емблемата на марката – или т.нар. Badge. Двата представени през септември 2010 година просторни автомобила на концерна VW се произвеждат в един и същ завод в Португалия. Разлики при използваните материали или качеството на изработката няма. Естествено предлагането на място също е идентично. Дoри и на опционалния трети ред седалки има достатьчно място за възрастни пътници, ако спътниците на втория ред отместят седалките си лекo напред. Има и още една добра новина: до най-задните места се достига без акробатични умения.

Нежният гигант: XL- ванът предпочита плавното пътуване пред бързото шофиране по завои – тогава се клати, особено при пълно натоварване

Големите, по желание и с електрическо задвижване, плъзгащи се врати се отварят широко, а удобните седалки от средния ред се изместват напред. За Alhambra и Sharan се предлагат 6 турбодвигателя с директно впръскване – четири дизелови и два бензинови. Най-малкият бензинов 1.4 TSI със 150 к.с. леко се затруднява по магистралите с натоварения двутонен ван. 2.0 TSI с 200 к.с. е пъргав, но при по-бързо шофиране с лекота изгаря по 10 л/100 км. Освен това няма по-висок въртящ момент от най-слабия дизелов мотор: 2.0 TDI със 115 к.с. развива 280 Нм катo 2.0 TSI, препоръчителният от всяка гледна точка 2.0 TDI със 170 к.с. разгръща дори 350 Нм (от януари 2013: 177 к. с . и 380 Нм). При трансмисиите изборът не е толкова лесен: опционалната 6-степенна DSG обикновено превключва незабележимо и без придърпвания.

Като иэключим емблемата на волана, всичко е идентично: работното място на водача в Sharan и Alhambra. Управлението и качеството са беэупречни

Но реагира забавено при потегляне – което е дразнещо най-вече при маневриране, при потегляне по наклон и при теглене на ремарке. Важно при DSG: за разлика от механичната скоростна кутия, е необходима смяна на маслото на всеки 6о ооо км. Освен това при по-голям пробег DSG дразни с тракане на празен ход. Нова Alhambra струваше с около 3000 лева по-малко от Sharan, който обаче има по-ниска загуба на стойност. Това се доказва и от нашите два тестови автомобила от Dat Autohus в Бремен: въпреки че Seat (цена ката нов с допълнителното оборудване 87 100 лева) е бил по-скъп от VW, Sharan (цена ката нов с екстрите 82 900 лева) с почти идентичен пробег и възраст е по-скъп с около 2000 лева. И това не се дължи на техническото състояние: и двата автомобила са поддържани добре и нямат повреди.

Още по темата

Card image cap
Носете тези инструменти за аварийни ситуации!

2
сеп.
2016

В много случаи дреболии са причината за проблема – а с тях човек може да се справи и сам

Card image cap
Употребяван автомобил: Peugeot 308 от 8000 лева

1
февр.
2016

Капризният „французин“ - Като употребяван автомобил популярният модел примамва с изгодните си цени. Но дали е добра покупка?

Card image cap
Защо новите кокпити стават толкова сложни?

16
апр.
2018

Проверка на нивото на маслото, сверяване на часовника или смяна на радиостанцията – всичко това трябва да е много лесно, но вместо това става все по-трудно. Проверихме най-важните стъпки при управлението в актуалните автомобили. Тест, който може и да не ви хареса

Card image cap
307 SW на старо: страданията на просторното Peugeot

16
мар.
2017

През 2002 година Peugeot 307 SW постави нови тенденции. Но с напредване на годините се увеличават и проблемите

Card image cap

В последния брой:

Архив >