Second Hand: малки ванове с големи таланти

Място за 7 пътници, много простор и комфорт - VW Sharan и Seat Alhambra са истински всестранни таланти - дoри и катo употребявани автомобили


5
юни
2017

ТОВА Е БРИТАНСКО ИЗОБРЕТЕНИЕ. BADGE Engineering – и означава да предлагате един и същ автомобил с различии имена. Но се практикува отдавна и в Германия. Едни от най-характерните представители са Seat Alhambra и VW Sharan. Разликите : никакви, като изключим допълнителното оборудване, радиаторната решетка и емблемата на марката – или т.нар. Badge. Двата представени през септември 2010 година просторни автомобила на концерна VW се произвеждат в един и същ завод в Португалия. Разлики при използваните материали или качеството на изработката няма. Естествено предлагането на място също е идентично. Дoри и на опционалния трети ред седалки има достатьчно място за възрастни пътници, ако спътниците на втория ред отместят седалките си лекo напред. Има и още една добра новина: до най-задните места се достига без акробатични умения.

Нежният гигант: XL- ванът предпочита плавното пътуване пред бързото шофиране по завои – тогава се клати, особено при пълно натоварване

Големите, по желание и с електрическо задвижване, плъзгащи се врати се отварят широко, а удобните седалки от средния ред се изместват напред. За Alhambra и Sharan се предлагат 6 турбодвигателя с директно впръскване – четири дизелови и два бензинови. Най-малкият бензинов 1.4 TSI със 150 к.с. леко се затруднява по магистралите с натоварения двутонен ван. 2.0 TSI с 200 к.с. е пъргав, но при по-бързо шофиране с лекота изгаря по 10 л/100 км. Освен това няма по-висок въртящ момент от най-слабия дизелов мотор: 2.0 TDI със 115 к.с. развива 280 Нм катo 2.0 TSI, препоръчителният от всяка гледна точка 2.0 TDI със 170 к.с. разгръща дори 350 Нм (от януари 2013: 177 к. с . и 380 Нм). При трансмисиите изборът не е толкова лесен: опционалната 6-степенна DSG обикновено превключва незабележимо и без придърпвания.

Като иэключим емблемата на волана, всичко е идентично: работното място на водача в Sharan и Alhambra. Управлението и качеството са беэупречни

Но реагира забавено при потегляне – което е дразнещо най-вече при маневриране, при потегляне по наклон и при теглене на ремарке. Важно при DSG: за разлика от механичната скоростна кутия, е необходима смяна на маслото на всеки 6о ооо км. Освен това при по-голям пробег DSG дразни с тракане на празен ход. Нова Alhambra струваше с около 3000 лева по-малко от Sharan, който обаче има по-ниска загуба на стойност. Това се доказва и от нашите два тестови автомобила от Dat Autohus в Бремен: въпреки че Seat (цена ката нов с допълнителното оборудване 87 100 лева) е бил по-скъп от VW, Sharan (цена ката нов с екстрите 82 900 лева) с почти идентичен пробег и възраст е по-скъп с около 2000 лева. И това не се дължи на техническото състояние: и двата автомобила са поддържани добре и нямат повреди.

Още по темата

Card image cap
Внимавайте с тези употребявани автомобили!

13
юли
2017

Има автомобили, които проверяващите от TÜV никак не харесват. AUTO BILD ще ви покаже някои модели, които имат повечко недостатъци

Card image cap
15-те най-добри SUV според статистиката на повредите: Suzuki Grand Vitara

25
мар.
2018

Докладът на TÜV за 2018 г. ни информира, кои автомобили са надеждни и в добро състояние и след години. AUTO BILD ще ви представи най-добрите 15 SUV-а, които са препоръчителни като употребявани

Card image cap
Автомобили без загуба на стойност: Alfa Romeo 33 S 16V Permanent 4

2
февр.
2017

Компактната Alfa вече е рядкост. И цените се покачват

Card image cap
Mazda 3 на старо: отличникът

14
юни
2017

Mazda З е страхотен автомобил - поне на пръв поглед. Само да го нямаше проблема с ръждата ...

Card image cap

В последния брой:

Архив >