2020
Хищна котка с 416 конски сили на цената на нова Dacia: ако попаднете на добре поддържан XF SV8, подобна мисия е напълно възможна
- Скъпа, харесах ни нова семейна кола, един колега я продава!
- О, да, много е красива!
- И виж какъв голям багажник има!
- Да, наистина… (тук тя видя надписа „416 конски сили“ и разговорът мигновено приключи).
Поне опитах! Иначе кога в друг момент щеше да ми се отвори шанс за покупка на комфортен седан с характеристиките на спортен автомобил – и то от първи собственик, с когото екипът на нашето списание работи от дълги години? Няма шега, няма измама – софтуерният експерт на autobild.bg Бойко продава личния си Jaguar XF SV8. С 4,2-литров V8, механичен компресор и пробег под 100 000 км! Реални, не по горублянските мерни единици. Мощният „британец“ изпраща бруталните 416 „коня“ и 560 Нм само към задната ос. Естествено, пробвах се… но получих втори отказ за деня: дрифтът със задните гуми в размер 285/30R20 излиза скъпичко и затова нашият „софтуерен гуру“ не позволява да изкараме „хищната котка“ на пистата и да вземем някой и друг завой с вратите напред. A SV8 би се справил с това упражнение брилянтно…

Но нека поне за момент оставим бруталната мощност настрана – защото XF предлага и подобаващият на бизнес седан комфорт, когато се настаните в комфортните кафяви кожени седалки. Те са идеални за дълъг път, но не и за динамично шофиране – тъй като не предлагат добра странична опора. Явно тук трябва да спазвате изискани маниери на шофиране… 12-годишният тъчскрийн на инфотейнмънт системата с навигация функционира безупречно, а с въртящ се контролер можете да управлявате не само звука на радиото, но и автоматика. 6-степенната трансмисия на германската компания ZF превключва предавките доста пъргаво и не дава сигнали за бъдещи проблеми.

Интериорът е сравнително свеж – единствено напуканата дървена декорация в дясната врата издава отпечатъка на времето. Иначе британците можеха да се постараят и за по-качествена пластмаса в кокпита. На пътя машината прави впечатление на доста стегната – което не е изненада с оглед на факта, че Бойко е инвестирал 3000 лева в комплект от четири нови адаптивни амортисьора.
Технически данни
Двигател V8, отпред надл.
Клапани на цил./разпр. валове 4/4
Работен обем 4196 см3
Мощност 306 кВт (416 к.с.)
Макс. въртящ момент 560 Нм
Макс. скорост 250 км/ч
0-100 км/ч 5,4 сек
Резервоар/гориво 70 л/А95Н
Трансмисия/задвижване 6-степ. автоматична/задно
Д/Ш/В 4961/1877/1460 мм
Обем на багажника 540 л
Тегло/пол.товар 1842/488 кг
ПО-НАДЕЖДЕН ОТ ИМИДЖА СИ
В нашия продължителен тест на 100 000 км единственият по-сериозен недостатък на XF бяха спирачките – наложиха се цели три смени на всички дискове и накладки. При V8-мотора не се налага смяна на ангренажен ремък – двигателят е с верига.

ИЗВОД
При разход 15 л на 100 км и 416 „коня“ ми е някак трудно да определя този Jag като разумна покупка. Но заради доверието в продавача и безупречната сервизна история на конкретния екземпляр смело бих отделил почти 20 000 лева за колата – дори и да я карам само като втори автомобил пред уикенда.