Second hand: Защо ви е М-ка при такъв Jag?


11
сеп.
2020

Хищна котка с 416 конски сили на цената на нова Dacia: ако попаднете на добре поддържан XF SV8, подобна мисия е напълно възможна

  • Скъпа, харесах ни нова семейна кола, един колега я продава!
  • О, да, много е красива!
  • И виж какъв голям багажник има!
  • Да, наистина… (тук тя видя надписа „416 конски сили“ и разговорът мигновено приключи).

Поне опитах! Иначе кога в друг момент щеше да ми се отвори шанс за покупка на комфортен седан с характеристиките на спортен автомобил – и то от първи собственик, с когото екипът на нашето списание работи от дълги години? Няма шега, няма измама – софтуерният експерт на autobild.bg Бойко продава личния си Jaguar XF SV8. С 4,2-литров V8, механичен компресор и пробег под 100 000 км! Реални, не по горублянските мерни единици. Мощният „британец“ изпраща бруталните 416 „коня“ и 560 Нм само към задната ос. Естествено, пробвах се… но получих втори отказ за деня: дрифтът със задните гуми в размер 285/30R20 излиза скъпичко и затова нашият „софтуерен гуру“ не позволява да изкараме „хищната котка“ на пистата и да вземем някой и друг завой с вратите напред. A SV8 би се справил с това упражнение брилянтно…

Jaguar XF 4.2 V8 Supercharged SV8 (X250) от 2008 г. само на 100 000 км

Но нека поне за момент оставим бруталната мощност настрана – защото XF предлага и подобаващият на бизнес седан комфорт, когато се настаните в комфортните кафяви кожени седалки. Те са идеални за дълъг път, но не и за динамично шофиране – тъй като не предлагат добра странична опора. Явно тук трябва да спазвате изискани маниери на шофиране… 12-годишният тъчскрийн на инфотейнмънт системата с навигация функционира безупречно, а с въртящ се контролер можете да управлявате не само звука на радиото, но и автоматика. 6-степенната трансмисия на германската компания ZF превключва предавките доста пъргаво и не дава сигнали за бъдещи проблеми.

Единственият дефект по техниката: обдухването и подгряването на предната дясна седалка не работят.

Интериорът е сравнително свеж – единствено напуканата дървена декорация в дясната врата издава отпечатъка на времето. Иначе британците можеха да се постараят и за по-качествена пластмаса в кокпита. На пътя машината прави впечатление на доста стегната – което не е изненада с оглед на факта, че Бойко е инвестирал 3000 лева в комплект от четири нови адаптивни амортисьора.

Технически данни

Двигател            V8, отпред надл.

Клапани на цил./разпр. валове               4/4

Работен обем  4196 см3

Мощност            306 кВт (416 к.с.)

Макс. въртящ момент  560 Нм

Макс. скорост  250 км/ч

0-100 км/ч         5,4 сек

Резервоар/гориво         70 л/А95Н

Трансмисия/задвижване            6-степ. автоматична/задно

Д/Ш/В  4961/1877/1460 мм

Обем на багажника       540 л

Тегло/пол.товар             1842/488 кг

ПО-НАДЕЖДЕН ОТ ИМИДЖА СИ

В нашия продължителен тест на 100 000 км единственият по-сериозен недостатък на XF бяха спирачките – наложиха се цели три смени на всички дискове и накладки. При V8-мотора не се налага смяна на ангренажен ремък – двигателят е с верига.

ИЗВОД

При разход 15 л на 100 км и 416 „коня“ ми е някак трудно да определя този Jag като разумна покупка. Но заради доверието в продавача и безупречната сервизна история на конкретния екземпляр смело бих отделил почти 20 000 лева за колата – дори и да я карам само като втори автомобил пред уикенда.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >