Seat Tarraco: големият брат


28
ян.
2019

Това е новият Tarraco! Повече от 140 000 души имаха възможност да избират онлайн измежду четири предложени от Seat наименования, с едно от които да бъде кръстен новият испански SUV. Резултатът е каталунското име на града Тарагона, разположен недалеч от Барселона, където AUTO BILD България имаше уникалната възможност да тества модела. Новакът Tarraco в портфолиото на Seat е позициониран над Ateca. Базиран е на VW Tiguan Allspace и неговата платформа MQB-A. Освен техническата основа Seat и Volkswagen си поделят и производствените мощности на концерна в германския град Волфсбург: с други думи Tarraco и Tiguan слизат от една и съща поточна линия. По отношение на размера испанският SUV е с едни гърди напред, тъй като със своите 4,73 м е най-дългият сред побратимите си в концерна VW.

По отношение на екстериора Tarraco следва да покаже накъде ще се движи Seat в близкото бъдеще. Предницата е оформена с характерна шестоъгълна решетка, очертана от широка хромирана лента. Серийните изцяло LED предни фарове в основната си форма са ни вече познати и напомнят за Ateca. Напълно нова обаче е графиката на дневните светлини. Разположените в областта на предната броня гнезда от пластмаса са приютили фаровете за мъгла. Погледнат в профил, Tarraco сякаш най-силно напомня за роднинската връзка с Tiguan Allspace. Линията на стъклата, на покрива и дори релефните сгъвки в каросерията доста си приличат. Задните LED светлини са свързани с елегантна червена лента, която обаче засега не свети активно.

Първо впечатление Много приятно сме изненадани от големия скок напред по отношение на качествените материали, използвани в купето. Единствено копчетата на инфотейнмънт системата изглеждат малко семпло, което не кореспондира със заобикалящия ги ексклузивен стил в интериора.

Атлетична осанка: червената линия между двете задни светлини засега не е активна

С новия Tarraco от Seat ни представят и нов интериорен дизайн. Изисканата визия с дървена орнаментика досега не сме я срещали в този вид при испанците. Но тя има изключително силно излъчване! Корите на вратите са тапицирани с плат, останалите повърхности са покрити с изкуствена кожа или са изработени от фина и приятна на допир пластмаса. Да естествено, тестваните от нас модели бяха с възможно най-високото ниво на оборудване Xcellence. Воланът е останал непокътнат от дизайнерите и вдъхва познато доверие. Аналоговите уреди испанците са прибрали окончателно в килера, за сметка на това едрият SUV серийно се предлага изцяло дигитален, с 10,25-инчов комбиниран уред за отчитане и визуализиране на важните стойности и информации, свързани със състоянието на автомобила. Интерактивният монитор на инфотейнмънт системата пък е изваден от средната конзола и сега е изнесен свободно напред. Управлението му се извършва чрез две въртящи се копчета или чрез леко докосване на екрана с пръст. Точките от менюто са разположени по краищата на монитора и реагират изключително адекватно.

Гигантски размери: багажникът на Tarraco поглъща доста, особено когато облегалките са прибрани

На втория ред остава доста пространство за коленете на пътниците, но ако сте с ръст над 185 см, таванът може да ви дойде прекалено близко. За сметка на това отпред има предостатъчно място, а качеството на седалките и на двата реда е безупречно. Ако страдате от клаустрофобия, избягвайте третия ред на седемместния SUV. На тях ще им се радват децата и при нужда могат набързо да превозят икономично и възрастни от точка А до точка Б. При версията с пет места обичайният обем на багажника е 760 л, при сгънати облегалки на втория ред пространството на Tarraco се увеличава до 1920 л. Ако се спрете на седемместния SUV с трети ред за пасажери, логично обемът на багажника намалява. Когато резервните две седалки са прибрани в пода, ще разполагате със 700 л за багаж, а когато решите да ги ползвате, багажникът се смалява до 230 л – това е дори по-малко от пространството в Smart fortwo (260 л).

По отношение на спортните характеристики Seat определено превъзхожда техническите си роднини VW Tiguan Allspace и Škoda Kodiaq, ако сравняваме управлението, което тук е значително по-директно и повлияно от поведението на водача. Благодарение на задвижването на всички четири колела Tarraco уверено влиза в завоите, но, разбира се, не може да достигне нивото на динамика като при Porsche Cayenne. Но тя дори не му е нужна, защото силната му страна е именно балансът. Адаптивното окачване в спортен режим е по-стегнато, но съвсем не е лишено от усещане за комфорт. Въпреки това разликите между отделните режими можеха да са малко по-отчетливи. Макар окачването да се променя и подаването на газ да става по-директно, разликата се усеща единствено при управлението на волана.

Дуетът между 7-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител (DSG) и 4-цилиндровия дизел определено крие още потенциал за усъвършенстване. Предавката сякаш отнема от темперамента на сериозния агрегат с мощност 190 к.с. и 400 Нм въртящ момент. При рязко ускорение първоначално не се случва кой знае какво, испанецът леко се замисля и има нужда от време, докато се реши да изстреля като катапулт своята сериозна маса от 1816 кг. След 8 секунди Tarraco достига обичайната за извънградско шофиране скорост, може да развие до 210 км/ч и отбелязва среден разход от 7,6 л/100 км.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Range Rover Velar 3.0d: той иска просто да е красив!

27
ян.
2018

Каква линия само! Velar е изключително фин. Но какви са възможностите му?

Card image cap
Първи впечатления: Nissan Micra

22
юли
2017

Петото поколение на японския малък автомобил няма нищо общо с предишните поколения на модела освен името. Дали Micra се управлява толкова необикновено и динамично, колкото и изглежда?

Card image cap
VW Tiguan и Kia Sportage: „Тигър“ срещу Tiguan

31
дек.
2016

С всяко ново поколение Kia Sportage става все по-добър - достигнал ли е корейският SUV нивото, което му позволява да стане първенец в класа? Ще си проличи от сравнението с притежаващия много предимства и почти никакви недостатъци VW Tiguan

Card image cap
Първи сравнителен тест на освежения A-клас

4
ян.
2016

Надпревара в компактния клас. Какво е донесъл фейслифтът на А-клас? Сравнение на моделите с малки бензинови двигатели

Card image cap

В последния брой:

Архив >