Въодушевление » Seat Marbella: помните ли го?

Seat Marbella: помните ли го?

1910
2022

Испанският автомобилен производител дава ново име на преработения Fiat Panda.

Има автомобили, които някакси остават незабелязани, макар и да не са провали. Един такъв модел е Panda-та, която трябваше да получи друго име.

През 1984 г. след 30 години приключва сътрудничеството между Seat и Fiat. По онова време повече от половината от асортимента на Seat –е от модели на Fiat, произвеждани и продавани по лиценз –сред тях е и пусната само 2 години по-рано, любима Panda, която се превръща в Marbella.

Всъщност това преобразуване не се извършва веднага – въпреки че Marbella още през 1983 г. се нарича специално ниво на оборудване на  Seat Panda, то става факт едва през 1986 г.

Междувременно ръководството на испанския производител възлага на Джорджето Джуджаро, създателят на Panda, да направи преработена версия на малкия автомобил. Така качествата са леко променени, без това да засяга икономичността – най-важният аргумент на модела.

Промените се концентрират върху формата на фаровете и предния капак, както и върху задния капак и арматурното табло. Промяна има също така и за някои детайли, които са по-рафинирани в сравнение с тези на Panda.

От Fiat към Volkswagen

Основната структура е запазена спрямо тази на предшественика. Като двигатели са използвани малките 4-цилиндрови с обем от 843 и 903 куб, см, които разполагат с 34 и 40 к.с. По време на своя автомобилен живот Marbella не получава кой знае колко съществени промени – с изключение на ъпдейти на двигателите. Монтирана е например система за автоматично впръскване на Bosch, Marbella получава и нова трансмисия от Volkswagen.

След първоначалното сътрудничество, последвало прекъсването на съвместната работа с Fiat, германският концерн от Волфсбург си осигурява година след пускането на пазара на Marbella мажоритарен дял от собствеността на испанския автомобилен производител и правото да продава и експортира продуктите ми чрез собствената си търговска мрежа в цяла Европа.

Благодарение на семплостта и ниската си цена иберийският малък автомобил е сравнително успешен както в Испания, така и в останалата част на Европа. До спирането му от производство през  1998 г. са произведени общо 600.000 екземпляра.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин