Seat Leon FR 1.5 TSI: тествахме по-красивия Golf!


26
май
2020

Невинаги трябва да бъде SUV. Да вземем например компактния клас за 2020 – той е по-добър и по-агресивен откогато и да било. Вероятно повечето купувачи в този сегмент ще насочат поглед към традиционния бестселър VW Golf, а който иска нещо повече, ще погледне към премиум моделите като Audi A3, Mercedes A-клас или BMW Серия 1. A за тези, които търсят да заложат на най-модерна техника и приятен стайлинг, прекрасно предложение е новият Seat Leon.

Seat Leon набор 2020 изглежда още по-агресивно и сякаш в още по-голяма степен е готов за атака от своя предшественик.

Leon използва същата техническа платформа като осмото поколение VW Golf, но визуално двата модела се различават сериозно – или с други думи, компактният Seat е по-красивата версия на автомобила от Волфсбург. „Испанецът“ изглежда дори още по-агресивно от своя предшественик – със силно заострените си фарове и големите въздухозаборници в предната броня за изключително динамичен външен вид. Четвъртата генерация на Leon е „пораснала“ с осем сантиметра до 4,37 м. По отношение на широчината, височината, междуосието и обема на багажника (380 л) почти няма разлики с предишния модел. При всички положения главният дизайнер на автомобила Алехандро Месонеро-Романос е свършил добра работа – все пак Seat-ът трябва да се бори със сериозна конкуренция в компактния клас.

Със своите 150 конски сили 1,5-литровият TSI е достатъчно потентен, за да ускори Leon за 8,5 сек от 0 до 100 км/ч.

1,5-литровият турбобензинов двигател вероятно е най-добрата моторизация за тежащия 1361 кг Leon. Със своите 150 к.с. и 250 Нм автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,4 сек и достига максимална скорост 221 км/ч. Всичко това при разход едва 5,8 л. Тук помага системата за изключване на цилиндрите в режим на частично натоварване. Със серийното си спортно окачване Leon FR 1.5 TSI вози стегнато, но 17-цоловите джанти с гуми в размер 225/45 като цяло осигуряват достатъчно добра возия. Похвала заслужава прекрасната настройка на предната ос, благодарение на която „испанецът“ се характеризира с по-прецизна управляемост от предшественика си. Дори и в граничната зона, при висока скорост, задницата остава подобаващо стабилна.

Добре се представя и 7-степенната трансмисия с два съединителя, която в нито една ситуация не събуди у нас желание да тестваме автомобил с ръчна трансмисия. Посредством малкия селектор на централния тунел можете да превключите на спортен режим, което прави Leon още „по-наточен“. Но все пак със своите 150 конски сили този Seat не е точно „бегачка“ – макар и да изглежда като такава. По отношение на асистиращите системи Leon успява да използва всичко, с което Volkswagen разполага – като асистент за автоматично спиране, система за поддържане на дистанцията, следене на лентата и др.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >