Seat Leon като употребяван автомобил: тевтонският испанец


10
май
2021

Golf ви е прекалено скучен? Няма проблем. От двадесет години испанската дъщерна фирма на VW Seat произвежда Leon – гореща версия на германския бестселър. Позната техника, страстно опакована. Както и по-изгодна. Най-вече на старо. Ранните модели от третото поколение струват вече под 14 000 лв. В Autohus в Бокел до Бремен си избираме един произведен през 2017 г. 1.6 TDI във версия комби ST, както и един Cupra 290 с три врати.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ SEAT LEON В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Числото е за мощността. Правилно прочетохте – малкият сив компактен модел е задвижван от 2.0 TSI турбомотор с 290 к.с. Дали пък предишният собственик не се е отказал по тази причина от отоплението на седалките? Като нов този прикрит болид е струвал около 70 000 лв. – след 4 години и пробег от 68 000 километра цената му е 38 000 лв. Не е никак малко. Въпреки това страничните части на седалките и средният подлакътник са малко износени. А останалата част?

2-литровият TSI от концерна свири сбор за атака благодарение на турбината си. Прекалено голямо натоварване за предните колела

Изненадващо солидна е. Също както и Golf VII, Leon III се нуждае от няколко години, за да влезе във форма. Течове на масло и проблеми с ангренажната верига (Cupra), вечните теми в концерна на VW, от 2015 г. вече са в миналото. Същото важи и за ръждата по ръбовете и по дъното на автомобила. Докато предшественикът ни се показваше откъм хрупкавата си страна, при актуалния модел няма подобни оплаквания. По-скоро при избора на използваните материали. Тук Seat трябваше осезаемо да следва VW (и Škoda!), като изглеждаше по-семпъл по отношение на детайлите. Естетичен проблем, който не дава отражение на надеждността.
Така и обикновено оборудваният 1.6 TDI, който през 2013 г. постъпи за продължителен тест при AUTO BILD, бе по-скоро тип, когото ще оцениш от втори поглед. Със само 105 к.с. и сив интериор едва ли ще се намерят много почитатели. С лесно управление на кокпита, добър комфорт на возене и нисък разход на гориво – само с тежък десен крак над 6 л/100 км, иначе по-малко. Накрая оценката бе 4- – заради повреда на трансмисията малко преди края на теста. Механичната 5-степенна скоростна кутия бе пострадала – счупени зъбни колела. В нашето тестово комби работи същата предавателна кутия – въпреки 3 години и изминати 137 000 километра тя функционира като през първия ден. ST си върши работата убедително.

Отчетливо структурирано работно място с леко евтини материали

С достатъчно тяга и много място е перфектен автомобил за всекидневието. Разбира се, на Cupra не й липсва мощност. Реагира на натискането на педала на газта като бик на червения цвят. Гърми, трещи и се придвижва напред. Стига да намери сцепление – в тази мокра и хлъзгава януарска сутрин предните колела буксуват безпомощно. Все пак, когато атмосферните условия са подходящи, „испанецът“ спринтира за 5,7 секунди до темпо 100 и вдига максимална скорост от 250 км/ч. Тоест разполага с абонамент за най-лявата лента на магистралата. Най-предпочитани обаче са бензиновите модели с пет врати. Заради ниското си тегло Leon се движи доста пъргаво и със 115 к.с.

Предпочитаното комби се появява през 2013 г. С дължина от 4,55 метра това е най-дългият Leon. Топмоделът е Cupra ST 370 с изключителните за този клас 370 к.с.

Продължете на следващата страница

Още по темата