2017
ЩЕ ПОВЯРВАТЕ ЛИ, че в нашия зелен Seat има доза Lamborghini? Звездният дизайнер Люк Донкерволке отговаряше за дизайна на горещите спортни автомобили от Сант‘Агата Болонезе, преди да се премести в Испания през 2005 година и да стане главен дизайнер на Seat. Негово дело е четвъртото поколение на бестселъра с интересен дизайн, остри ръбове, агресивна предна част и стегната задница, който винаги привлича погледите, особено в комбинация с ярките цветове на лаковото покритие.
За разлика от своите подчертано сериозни братовчеди от същия концерн Polo и Fabia малкият „испанец“ не само носи името на младежкия остров на вечните партита, но и се опитва да бъде автомобилът с гореща кръв в това трио. Под впечатляващите ламарини се крие наложилата се платформа PQ25/A05 на концерна VW. Интериорът е приятно просторен, кокпитът е ергономичен и не скърца. Не толкова приятен е тъжният сиво-сив интериор на деловото базово оборудване Reference.
И докато предишните поколения на Ibiza имаха по-скоро лоша слава, представеният през 2008 и модернизиран през 2012 и 2015 година модел е подобрен значително и почти не дава поводи за сериозна критика. Освен това яркият испански автомобил изпреварва Polo и с практичната си комби версия ST. Концепцията за сигурност на Ibiza също не изостава, което се доказва и от петте звезди в краштеста NCAP.
ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА SEAT IBIZA В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА
По-приятен за шофиране от флегматичния трицилиндров двигател е добрият 1,4-литров атмосферен двигател, който все пак трябва да задвижва автомобил с тегло близо 1,1 тона. Още по-подходящи за агресивната визия на Ibiza са спортните модели FR и Cupra, които с TSI двигателите си с мощност до 192 к.с. осигуряват радост от шофирането на нивото на GTI. Но тези гарантиращи радост версии катапултират Ibiza в съвсем друга ценова категория на поддръжката, с което могат да ви донесат повече тъга отколкото радост.