Seat Ibiza 1.0 TGI: много километри за жълти стотинки


21
сеп.
2020

ЗА ГОТВЕНЕ И ОТОПЛЕНИЕ – в Германия повечето хора използват газта за такива нужди. Само един от 470 автомобила в Германия се движи на метан или Compressed Natural Gas (CNG). Метанът изгаря с по-ниско съдържание на вредни емисии, но с отделяне на голяма енергия. Дали CNG създава проблеми? Ще изясним в теста.

ВСЕКИДНЕВИЕ | минус 93 л багажник
Ibiza е сред най-интересните явления при малките автомобили. Дизайнът на каросерията е сполучлив, а вътре разполагате с достатъчно място. Естествено не трябва да очаквате чудеса на задната седалка – малкият „испанец“ е дълъг 4,06 метра. Да пътувате с приятели на кино или на концерт – става, както и романтично пътешествие за двама. Модерният, солидно изработен интериор и стегнатите тапицерии на седалките (в теста спортните седалки на FR) осигуряват много приятна атмосфера, а опционалната инфотейнмънт система (с 8-инчов монитор със система за свободни ръце, аудиострийминг, навигация и др.) не позволява единствено трафик информация по бързата мобилна мрежа – предложената TMC система е остаряла. По време на отпуската ще трябва да се откажете и от 93 литра вместимост на багажника в сравнение с Ibiza TSI или TDI – това все пак си е една чанта по-малко. Вината е в дуото от резервоари – за метан (13,8 кг) и бензин (9 литра), което заема повече място.

ДВИЖЕНИЕ | собствено тегло 1229 кг
TGI рядко играе ролята на сдържан. 1-литровият 3-цилиндров мотор звучи малко по-яко и по-енергично в режим на метан в сравнение с бензиновите си събратя. Изобщо няма нищо притеснително – от 2000 оборота разполагащият с 90 к.с. мъник е доста пъргав. Да, замислянето при потегляне е по-силно изразено в сравнение с при TSI с 95 к.с., но иначе динамиката на TGI е почти същата. Това важи и за пътното поведение. Тъй като FR линията на нашия тестови автомобил включва и спортно окачване, малкият „испанец“ не вози добре по лоши пътища, но като цяло оставя много приятно впечатление.

Ibiza TGI залага на същия еднолитров 3-цилиндров мотор както и останалите TSI, като тук звучи малко по-яко

На касата | 4,0 кг CNG/100 км
Погледът в ценовата листа малко разваля притегателната сила на Ibiza. Стартът е при 32 420 лв., което е с около 4000 лв. повече от 1.0 TSI с 95 к.с. За тази сума получавате 5 вместо 6 предавки – малкият бензинов мотор обаче не ги предлага. На бензиностанцията става доста интересно. У нас мрежата на бензиностанциите, на които се предлага метан, е сравнително добре развита, а горивото е евтино. Приемаме средна стойност от 1,20 лв. на килограм. Така в TGI 100 километра ще ви излязат 4,80 лв. TSI с разход от 5,5 л би ви излязъл 9,35 лв. Тоест по-високата цена на TGI ще се компенсира след близо 90 000 километра.

За резервоара на метан има допълнителна индикация, а зареждането на CNG става абсолютно безпроблемно

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >