След четири години петото поколение на Seat Ibiza получи фейслифт. Разгледахме един от ранните екземпляри – и останахме учудени
НАЙ-ДОБРИЯТ АРГУМЕНТ ЗА IBIZA? Навремето бе следният: доказана техника от концерна VW на ниска цена. Най-късно през 2017 г. нещата се промениха основно. Петото поколение на Ibiza (код 6F) е пионер по отношение на техниката, получавайки правото да ползва новата платформа MQB-A0 още преди събратята си по концерн VW Polo, Škoda Fabia и Audi A1. Дали пък стилният „испанец“ не бе използван в ролята на опитно зайче?


Категорично не. Нашият регистриран през есента на 2017 г. – само няколко месеца след пазарния старт – тестов автомобил не скърца и не тропа дори и по лоши пътни настилки. Каросерията изглежда изключително здрава, а малкият „испанец“ излъчва самоувереност от всяка една фуга. Спортният му дизайн прилича на пръв поглед на този на предшественика от 2008 г., но всъщност е по-ръбест и по-свеж. По време на пробното шофиране Seat демонстрира не само динамика, но и зрялост. Толкова добре преди десет години се управляваха съвсем малък брой малки автомобили.
И нищо чудно: с дължина от 4,06 метра по онова време бяха компактните коли. А широчината от 1,79 метра бе дори от средния клас! Затова и вътрешното пространство на автомобила е сравнително просторно. С него малките семейства могат да бъдат щастливи – не на последно място и заради вместимостта на багажника от 355 литра. Добрата ергономичност на ръбесто оформеното арматурно табло ни е позната от Волфсбург и Инголщат, единствено пластмасите изглеждат една идея по-обикновени.

Но колко от клиентите на малките автомобили се интересуват сериозно точно от това? Те по-скоро биха се радвали на пъргавия 1-литров TSI бензинов мотор с Eвро 6b и 70 кВ (95 к.с.). Той е напълно достатъчен за задвижването на Ibiza и притежава разумен разход на гориво от 6 л на 100 км. Ако развъртите турбодвигателя с директно впръскване, Ibiza се придвижва доста бързо и звучи приятно дрезгаво. Ако давате обаче пълна газ за продължително време, ще бъдете наказани с разход на гориво от над 10 л/100 км. Старата мъдрост „Турбото върви, турбото харчи“ е напълно валидна за малките автомобили с намален обем на двигателите – въпреки високите технологии. А модерната техника при Seat вече не се предлага на евтина цена.


Нашият фотомодел е струвал преди 4 години 36 000 лв., като стойността му и до днес е относително стабилна – 22 000 лв. Първият му притежател е спестил няколко хилядарки и е избрал внесен от Гданск автомобил. Неговото ниво на оборудване Style не изглежда луксозно, но предлага сравнително приятен комфорт. Освен климатична инсталация и алуминиеви джанти има мултифункционален волан, парктроник отзад, фарове за мъгла, спирачен асистент и семпла инфотейнмънт система със система за свободни ръце.

Харесва ни как Ibiza е изминала първите 68 200 километра. Не открихме никакви наченки на ръжда. Единствено отзад се чува шум. Продавачът ни успокоява: причината е в профила на всесезонните гуми. Така че новите гуми биха били достатъчни, за да може тази Ibiza да продължи да се движи безупречно както нито едно поколение на „испанеца“ преди това.
Продължете на следващата страница