2024
Второто поколение на Seat Alhambra (7N) предлага много място и използва доказана техника на VW. Ще ви кажем как се представя като употребяван
ХУБАВИТЕ РЕЦЕПТИ се предават в семейството. Най-доброто доказателство за това е пуснатият на пазара през есента на 2010 г. и произвеждан до 2022 г. в португалския завод в Палмела Seat Alhambra. С изключение на емблемите, той е идентичен с Sharan от 2010 г. А за големите семейства с повече от две деца моделът може да е автомобилен късмет като употребяван.
ТОВА Е ТОЙ
Alhambra се харесва на семействата. Дългият 4,85 м ван се противопоставя на тенденцията на SUV-овете, като паркира в нишата между малко комби от среден клас и VW Bus. Убедително е обаче не само огромното място, но и функционалността: делови интериор с опционален, прибиращ се изцяло в пода трети ред седалки и две плъзгащи се врати – днес за съжаление е по-скоро рядкост. Затова и дори с немалък пробег, Seat Alhambra в поддържано състояние не е никак евтин. Нашият четиригодишен тестови автомобил от ABC Automobile Andreas Klecha в Ной Вулмсдорф (близо до Хамбург) е струвал като нов близо 90 000 лв. Сега след 190 000 км, които определено не му личат, автомобилът се предлага за 38 500 лв.
ТОВА ПРЕДСТАВЛЯВА
Благодарение на голям фейслифт от 2016 г. Alhambra бе доста зрял за втората половина от живота си. При нашия щедро конфигуриран тестови автомобил система от камери ви помага във всекидневието, като освен система за разпознаване на пътни знаци, на борда има и асистент за запазване на пътната лента и камера за заден ход. Къде си личи пробегът? С изключение на удари от камъчета няма други видими следи от употреба. При тестовия автомобил седалките все още са приятно стегнати, по платовете и кожените тапицерии няма следи от износване. Конструктивната остарялост на автомобила си личи по детайлите: късите светлини залагат на междувременно остарялата халогенна техника. Традиционно обзаведеният кокпит с инфотейнмънт система с тъчскрийн е на концерна VW и е функционален, но вече не е в крак с времето.
ТАКА СЕ УПРАВЛЯВА
Тестваният от нас двигател 2.0 TDI (Евро 6) е въведен заедно с новото семейство двигатели EA288 в края на лятото на 2015 г. Той сменя разполагащия със същата мощност, но замесен в дизеловия скандал Евро 5 TDI (EA189). TDI гамата се простира от 115 до 184 к.с. С моторизацията със 150 к.с. ще се движите уверено и икономично. Обновените също в средата на 2015 г.
1.4-TSI бензинови агрегати не са толкова уверени преди фейслифта и имат проблемни ангренажни вериги. Спортен и икономичен е 2.0 TSI (EA888). Той проявява склонност към проблеми с висок разход на масло и разтеглени ангренажни вериги. Опционално за по-мощните дизелови модификации се предлага двойно задвижване 4Drive с халдекс-съединител, както и електрически теглич за прикачен товар от до 2,2 т (без спирачки 750 кг).
ТОВА СЪЗДАВА ЯДОВЕ
Seat дава две години гаранция за нов автомобил с възможност за удължаване до пет години), три години гаранция на лака и дванадесет години гаранция срещу корозия. Основен проблем е износващото се окачване, но компонентите му са евтини за ремонтиране. Задвижването на плъзгащите се врати и на задния капак могат да се повредят – най-често проблемни са сензорите. Опционалната DSG трансмисия изисква поддръжка, дефектите излизат скъпо! TDI двигателите с големи пробези често имат нагар по AGR клапаните, проблеми с турбините и износени инжектори.
Продължете на следващата страница