2018
SEAT приключи първото шестмесечие с най-високия резултат продажби в историята си. През първата половина на 2018 г. световните доставки на автомобилния производител са нараснали с 17,6%, достигайки общо 289 900 превозни средства (2017: 246 500). Тази цифра представлява увеличение с повече от 43 000 автомобила в сравнение със същия период през 2017 г. и бие рекорда на 2000 г. (278 500).
През юни SEAT отново продаде повече от 50 000 автомобила за един месец (51 400), което е с 13,7% повече в сравнение със същия период през 2017 г. (45 200). Тази цифра е показателна и за най-добрия месец юни в историята на SEAT и надхвърля броя, публикуван през 2000 г. (48 900 бройки).
Според вицепрезидента на SEAT за маркетинг и продажби Уейн Грифитс „през първите шест месеца на 2018 г. се наблюдава скок на растежа над първоначалните ни очаквания. След нарастването с близо 15% през 2017 г., през тази година ние надхвърляме тази цифра благодарение на тласъка, даден от новата Arona. Също така сме уверени за втората половина на годината, когато планираме да презентираме CUPRA Ateca и SEAT Tarraco, което ще разшири гамата и ще ни позволи да достигнем до нови клиенти. Но ще трябва да се справим и с възможните ефекти от новия стандарт WLTP, както всеки друг производител на автомобили. “
От януари до юни продажбите на SEAT се увеличиха благодарение на отличните резултати, постигнати в големите европейски държави, които отбелязаха двуцифрен ръст. SEAT превзема Испания с 62 200 доставени автомобила (+ 14,9%), а най-продаваните модели са Leon и Ibiza.
Продажбите в Германия са се увеличили още повече и са вторият пазар по обем с 57 200 продадени автомобила (+ 17,7%), а Великобритания – с над 20% (35 900, + 21,7%), което я прави третият най-голям пазар. Във Франция (15,800; + 18,7%) и Италия (12,800; + 21,6%) SEAT отчете отново най-доброто първо шестмесечие от 2011 г. и 2009 г. Това са петте най-големи пазара с много сериозен ръст на продажбите.