Тест » Schnitzer X6 40d: SUV-Coupé със гени на M

Schnitzer X6 40d: SUV-Coupé със гени на M

0607
2022

Тъй като 6-цилиндровият мотор на M340d се предлага и в X6 40d, беше ясно, че AC Schnitzer ще помогнат на колоса да получи криле.  Как се управлява разполгащото с 385 к.с. SUV-Coupé?

В редакцията за тест пристигна AC Schnitzer BMW X6 xDrive40d. Техническите данни говорят на доста спортен „език”: 340 к.с. и 5,5 секунди до темпо 100 км/ч не са лошо постижение. Естествено М6 е още по-впечатляващ.  

Шефът на отдела за разработка на AC Schnitzer сподели, че наличният комплект за увеличение на мощността на M340d е пасвал и на този модел. Частите са от Х5/X6 M. Не се предлага по-як звук, не е и необходим.

Schnitzer X6 с 48-волтова система за мек хибрид

Както споменахме, задвижването е от актуалното BMW M340d. На практика 3,0-литровият редови 6-цилиндров агрегат, подкрепен с 48-волтова система за мек хибрид, подпомагаща дизеловия мотор със стартер-генератор.

Електрическата допълнителна мощност от 11 к.с. помага при потегляне и ускоряване. От AC Schnitzer имаме допълнително 45 к.с. и 90 Нм от допълнително устройство за управление на двигателя. За сравнение – актуалният X6 M притежава само 40 Нм по-малък максимален въртящ момент.

Какво носи тунингът? Обикновено ние тестваме серийните версии на моделите, но X6 40d не е на разположение.

Тежък или тромав? Нищо подобно – голямото тегло на SUV-Coupé-то бързо се забравя. Въпреки само 385 к.с. автомобилът ускорява брутално, без да прекалява. Придвижването напред се подпомага от прецизната 8-степенна автоматична трансмисия.

За нула време стигате темпо 200, а след това на магистралата колата става малко мудна. Разбира се, че X6 е като стена срещу вятъра. Максималната скорост е 248 км/ч, но това постоянно развъртане на двигателя е някакси неподходящо.

Управляемостта е близка до тази на M-моделите

На междуградски път можете да превключвате предавките ръчно. Това доставя удоволствие с големите лостчета на Schnitzer. Накланяне и недозавиване в завои? Не, с ниското окачване и с по-широките колела, управляемостта е близка до тази на М-моделите.

А надлъжната динамика? Впечатляващо е, как това X6 повдига предница и забива 22-цоловите си джанти в асфалта. От производителя дават 5,5 секунди за спринта до 100, а Schnitzer – 5,2 секунди. Още по-приятен е погледът върху разхода: 10,9 литра на 100 километра. Доста добро постижение за теглото и мощността на автомобила.  

ИЗВОД

Гидо Науман

Естествено един SUV като X6 е неразумен автомобил. Въпреки това обаче този Schnitzer мини се хареса с внушителния си вид, мощното ускорение, комфортното окачване и приличния разход на гориво.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ