2021
Последното поколение Scenic е доказателство, че Renault работи успешно по отношение на подобряване надеждността. При последния модел нивото на дефекти, отчетено в германските технически прегледи, е значително под средното. Предшественикът, който поостаря, също се представя сравнително добре – отново с по-малко от средното ниво на проблеми. Единствено при екземплярите над 11 години броят на техническите неизправности е малко над средното ниво.
Renault Scénic радва собствениците си с множество духовити решения, но по-ранните генерации не се представяха добре пред TÜV. Последното издание на вана се характеризира с огромни 20-цолови джанти – те изглеждат убийствено добре, но са тежки и трополят. Моделът разполага с огромен брой ниши за дребни вещи и чекмеджета (дори в пода), а видимостта не е особено добра. Ако искате да пътувате 7 души в колата, трябва да поръчате по-дългата с 20 см версия Grand Scénic.
РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ RENAULT SCENIC В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА
Клиентите могат да избират между 8 бензинови и 6 дизелови моторизации, а за предаването на мощността се грижат 6-степенни ръчни трансмисии или 6- или 7-степенни скоростни кутии с два съединителя. Има и „меки“ хибриди.

Повечето екземпляри на пазара още са в гаранция – и затова по неофициалните сервизи рядко имат впечатления от модела. Renault обаче проведе няколко сервизни акции. Най-важните: екземплярите с двигател 1.5 dCi, произведени в периода от 9/18 до 5/19, бяха застрашени от дефект на перката на вентилатора. Освен това при по-ранните екземпляри от 2016 имаше опасност т.нар. Windowbags да не се отворят.
При новия модел единствената по-проблемна зона, която отбелязват проверяващите от TÜV, е окачването. Иначе всичко останало е наред. При по-стария това също беше ахилесова пета, като се наблюдаваха счупени пружини, както и „тропащи“ кормилни накрайници, а ръждата при машините на възраст над 5 години не беше чужда тема.
