Samara-та с 4х4-задвижване от Golf

90-те години в Русия са времена на тунинг, експерименти проекти със серийни автомобили. Един от интересните, но не толкова популярен, е ВАЗ-21099 „Самара“ с двойно задвижване.


17
дек.
2017

През 1996 г. толиатската фирма Металик Куадро започнала да прави единична бройка на ВАЗ-21099 с двойно задвижване, нарeчена „Виктория“. По концепция това е лек автомобил със система 4×4, по същото време се появява и високопроходима преработка на ВАЗ-2108 с името „Тарзан“. За конструкцията е използван офроуд вариантът на „Самара“ със задвижване от VW Golf Syncro. При нормално движение работят само предните колела на автомобила, но при забуксуване идва на помощ и задната ос.

Дясната полуоска не е закрепена директно към трансмисията, а към редуктор за отбора на мощността, по който въртящият момент стига и до задната ос: преминава през полуоска на “Самара”, междинен вал от ВАЗ-2101, задна полуоска от “Самара”, вискозитетен съединител и задна предавателна кутия от Golf Syncro с полуоски от Нива.

За да направят такава трансмисия да работи с нормалното окачване, е трябвало да вземат носачите нa Golf. При тази конструкция резервоарът не е можел да стои на обичайната си позиция и е трябвало да бъде преместен отзад и увеличен до 60 л. Избран е седанът, защото хечбекът е твърде малък за всичките преработки.

Естествено, „Виктория“ надминава „Самара“ по офроуд умения, докато си остава вълк в овча кожа, защото няма висок клиренс и огромен бодикит.  Въпреки това, автомобилът си е останал прототип, защото преработките са стрували поне 6500 долара.

Още по темата